Ondersteuning superb 2 in vcds/vagcom/vas-pc

saintseiya

Nieuw lid
Wat ik graag in de toekomst zou aanpassen:
- xenonlichten
- skoda columbus inbouwen
- trekhaak
- ops/pdc/rvc parkeersensoren + camera

Welke versie vcds ondersteunt het activeren van deze opties in de wagen ? Welke software kan het meest ? Welke china-kabel dan dit voor mekaar krijgen ? Of waar geraak ik redelijk goedkoop +/- 200 euro aan microcan kabel van rosstech ?

Antera

Donateur
aan de ross-tech kabel kom je niet voor 200 euro want niemand doet hem weg omdat deze en heel leven mee gaat, daarnaast is het met de kabels en kwestie van geluk hebben want lang niet alle kabels werken goed. er zijn ook al menig topic over geweest dus even zoeken kan geen kwaad :-)

Race Eend

Forumguru
lekker de ross-tech kabel kopen, dan heb je ook updates als je weer eens een dealer update hebt van het instrumentenpaneel of motormanagement etc. Dan maar iets meer uitgeven, maar dan heb je een goed product (en steun je ze direct ook om door te ontwikkelen, als men een ebay kabel koopt, krijgt ross-tech geen geld binnen om hun ontwikkeling te doen).

saintseiya

Nieuw lid
@Race Eend: ik denk er net zo over. Komt daar nog bij dat als er iets niet werkt je helemaal op je eentje aangewezen bent en niet op support moet rekenen. Ben nu enkel aan het rondzien waar ik de kabel zo goedkoop mogelijk op de kop kan tikken. Zit momenteel aan € 279,52 via Kaufmann in Duitsland.

EdK

Forumguru
@ Saintseilya: De kabel die jij met je link aangeeft is een orginele Rostechkabel alleen is het een lightkabel
maw je hebt beperkingen er in
Dus je kunt alleen de wagens aanspreken die in de lijst staan en wat er in toekomst dan als update's gaat komen als dat komt !
Dezelfde kabel kun je ook bij de nederlandse leveranciers zien op hun site.

Als je op safe wil spelen dan zou ik lekker voor de orginele full versie gaan, zodat je zonder meer weet dat je oudere modellen kunt aanspreken ( auto's )
En in de toekomst verzekerd bent van update's zonder beperkingen

saintseiya

Nieuw lid
@Edk : voor mij is dat niet zo erg. De kabel is enkel bedoeld om met mijn eigen wagen te gebruiken. Heb nu een mailtje gestuurd om te vragen of de micro-CAN kabel ook levenslange vcds updates krijgt.

andrehj

Forumguru
Volgens mij heb je met die Duitse kabel ook nog een taalprobleem: Je kunt dan alleen de Duitse versie van VCDS gebruiken. Ik ga ws. een kabel rechtstreeks bij Ross-Tech kopen. Dan kan ik ook niet Nederlands gebruiken in VCDS, maar Engels vind ik ook goed.

saintseiya

Nieuw lid
@andrehj: heb gemaild met de franse distributeur.Dit was z'n antwoord: Bonjour,
toutes les interfaces sont activees pour l'anglais PLUS la langue locale. Donc si vous achetez sur vag.com.fr , vous pourrez utiliser les versions Anglaise et Francaise. Si vous achetez en Allemagne, vous pourrez utiliser les versions Anglaise et Allemande. Votre cas de figure ne devrait donc pas poser probleme.

Wat dus inhoudt dat je altijd in het engels hebt + de lokale taal waar je het gekocht hebt.

Dan nog iets: heb het bij rosstech nagevraagd en als je rechtstreeks via rosstech koopt heb je slechts 12 maanden garantie en geen 24 maanden zoals europa voorschrijft. Deze 24 maanden heb je wel als je via een europese distributeur koopt.

saintseiya

Nieuw lid
voor de geïnteresseerden rosstech hex+can usb kabel via Engelse distributeur Marshall voor £ 282 (verzending naar België inbegrepen). Want neerkomt op € 338 bij een koers van 1,20. Enkel bestellen via telefoon + kredietkaart.

EdK

Forumguru
@Edk : voor mij is dat niet zo erg. De kabel is enkel bedoeld om met mijn eigen wagen te gebruiken. Heb nu een mailtje gestuurd om te vragen of de micro-CAN kabel ook levenslange vcds updates krijgt.

Dan nog moet je er rekening mee houden dat de micro kabel niet met je wagen ZOU kunnen samenwerken.
Er is in de praktijk gebleken dat 2 dezelfde type's Yeti uit hetzelfde bouwjaar op één of andere wijze toch verschillen van elkaar
met gevolg ene Yeti zonder enkel probleem uitleesbaar met elke kabek incl. de chinese kabels en de andere had verschillende problemen met diezelfde kabel (s)

Maw, als je de microkabel besteld spreek dan wel zo af met de verkopende partij dat als hij op jouw wagen toch problemen oplevert dat je hem terug kan sturen !

Met een chinees kabeltje van 30 eurie neem je dit soort dingen voor lief, maar met de microkabel die net even wat duurder is zou ik zeker die afspraken van te voren maken !

Antera

Donateur
nadeel is van buitenland aankopen dat als het niet werkt of wat dan ook dat je soms heel lastig contact krijgt met de verkopende partij en dat je dan ook niet even snel je geld terug krijgt. Houd daar rekening mee. en dan word ook duurkoop duurkoop

My1stIbi

Actief lid
Lees mbt de taal van de software toch nog even dit, ik weet niet zeker of de Franse distributeur het bij het rechte eind heeft.

saintseiya

Nieuw lid
@antera: als er iets niet in orde is, vraag je het de verkoper beleefd. Doet hij er helemaal niks aan dan heb je nog zoiets als een transactiebetwistingsformulier bij je je kredietkaartmaatschappij waar je tot 45 dagen na de transactie terecht mee kunt (in België althans).

Wat de taal van de vagcom betreft: hoeft voor mij niet in het nederlands te staan want uit ervaring weet ik dat als je iets zoekt om problemen op te lossen je veel meer kans hebt dat het opgelost werd door een engelssprekende waardoor je minder moet zoeken in je engelstalig programma. Is met alles zo: photoshop,office...you name it.

Bovenaan Onderaan