Ongeval gehad, onderkant flank beschadigd: jullie visie?

Dag iedereen, mijn nieuwe Octavia heeft al een botsing met een hoog trottoir te verduren gehad: de foto in de bijlage toont de schade - een serieuze scheur + deuk. De schade bevindt zich alleen aan de onderkant van de auto, de deuren zelf zijn ongehavend, de bodemplaat is misschien ook een beetje geraakt.

De gehavende onderkant maakt deel uit van een carrosseriedeel dat vrijwel de hele zijkant bedekt, en dat vervang je wellicht niet zomaar.

Het is een firma-auto, hij is volledig verzekerd, maar ik ken de carrossier niet die hem zal herstellen (Verfaille in Brussel), en ik ben wat bezorgd over het resultaat. Wat denken jullie dat er mogelijk (zou moeten) zijn om de auto in zijn oorspronkelijke staat te herstellen?

Alvast hartelijk dank. Morgen ga ik met een klein hartje naar die carrossier om de schade te laten bekijken.

Foto 4.jpg

Duijzer

Donateur
De vraag is of ze gaan vervangen. Vaak zetten ze hem op een richtbank, lassen een oogje op de deuk en trekken hem terug.
Als ze wel vervangen is een goede richtbank nodig, maar elke goede schadehersteller heeft die volgens mij wel.

Sand3r

Senior Member
De schade valt wel mee en is niet in het zicht. Letten op kleur verschil bij de overgang en spuitnevel is belangrijker.

Spuiten ze tot de het geribbelde of door toch aan de binnenkant onder de deur? Ik denk het eerste ivm de kosten.

De schade valt wel mee en is niet in het zicht. Letten op kleur verschil bij de overgang en spuitnevel is belangrijker.

Spuiten ze tot de het geribbelde of door toch aan de binnenkant onder de deur? Ik denk het eerste ivm de kosten.

De schade is wel in *mijn* zicht, hoor ;)

Weet jij waarom dat gedeelte van de dorpel eigenlijk geribbeld is?

Japanese Power

Donateur
Dat is een extra tectyllaag die als nut heeft extra bescherming te geven tegen roest door steenslag.
Check ook maar eens de binnenzijde van de wielkasten.

AndreM

Forumguru
Dat is een extra tectyllaag die als nut heeft extra bescherming te geven tegen roest door steenslag.
Check ook maar eens de binnenzijde van de wielkasten.

Op een tectyllaag kan je niet spuiten. Tectyl is teer, dus vet.
De gebobbelde laag is een coatlaag wat een beetje verend is waardoor de lak minder snel afspringt door steenslag.
Extra bescherming is verder overbodig aangezien de carrosserie van de Skoda van verzinkt plaatstaal is gemaakt.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb een soortgelijke schade gehad (te scherp uit een parkeervak gedraaid en een betonnen bloembak over het hoofd gezien). Is zonder problemen gerepareerd.

bert44

Senior Member
Zoek maar eens op YouTube naar Arthur tussik :cool:
Dan zie je pas wat een echt schade is en hoe je dat weer recht krijgt :rockon:

Bovenaan Onderaan