Onheilspellend geluid bij fabia met amper 600km op de teller

dirkie996

Forumguru
Deze middag kreeg ik een verontrustend telefoontje van m'n echtgenote, dat ze niet verder meer durfde te rijden met haar nieuwe fabia omdat deze een onheilspellend, piepend en schravend geluid maakte.Na 14 probleemloze jaren met een Fiat punto, nu na 600km al problemen.Ik spoedde me naar de plek van onheil en ik hoef jullie waarschijnlijk niet te vertellen dat haar gezicht meer naar het wenen neigde, dan naar het lachen.
Ik probeerde zelf ook eens te rijden , en inderdaad, een gepiep en geschraaf rechtsvoor. Denkend aan eerdere verhalen op dit forum, direkt eens achteruit gereden, om een eventueel steentje eruit te laten wippen, maar geen verbetering merkbaar. Iets verderop bij een bandencentrale de wagen laten opkrikken en na een beetje piegelen, viel daar warempel een kiezeltje uit!
Problemen opgelost, het vertrouwen in de fabia hersteld en opnieuw een lachend gezicht bij m'n echtgenote.:xyxthumbs:

Cordoba

Forumguru
Nooit zelf meegemaakt, maar al vaker gehoord/gelezen bij allerlei merken, dus heeft niets met Skoda of VAG te maken, wel met schijfremmen.

Overigens dit soort klachten vooral als er óf veel kleine steentjes/ stukjes asfalt liggen (vorstschade), óf als er volop split ligt dat is opgebracht bij wegonderhoud.

ertromp

Forumguru
Ook ik heb dit meegemaakt met m'n vorige Skoda. Een kiezel die klem zit tussen riemschijf en de metalen plaat die aan de achterzijde er omheen zit. Klinkt inderdaad heel beroerd.
Gelukkig zo opgelost want inderdaad wil je bij 600km niet met allerlei ellende opgescheept worden al heb je dan gelukkig nog garantie.
Weer veel rijplezier!!!!!

Bovenaan Onderaan