Coen Bok
Lid
Ik heb iets tegen onnodige rammels in onze dure auto's (zelfs al is het een leaseauto zoals in mijn geval). In mijn vorige zakelijke auto's zat het als volgt: Peugeot 307 SW na circa 40.000 km eerste gekraak aan portieren en dergelijke. Volkswagen Touran na pas circa 120.000 km eerste rammels van de vele klepjes van de vele opbergvakjes. Nou was dit bij VW eigenlijk allemaal prima in het ontwerp voorkomen door juist gebruik van materialen maar helaas waren ze bij het afdekklepje van de zekeringenkast in het dashboard vergeten hier iets aan te doen.
Nou hoor ik over het algemeen prima commentaren van jullie kant over het lekker stil zijn van onze geliefde O2, maar na bijna een maand gebruik van mijn nieuwe auto heb ik toch iets moeten aanpassen. Ik rijd in Zuid Oost Brabant regelmatig over klinkerwegen en dan wil het gordelslot van de passagiersstoel graag even de binnenbekleding van de B-stijl kussen. Dit geeft een onnodig gerammel. Bij (de niet leverende) dealer Goossens in Hapert dit even voorgelegd en ik kreeg direct een stukje schuimfolie van circa 8x8 cm mee om het probleem mee te verhelpen. Dit werkt overigens prima, ware het niet dat het stukje schuim grijs is en mijn binnenbekleding zwart, dus dit krijgt nog een vervolg om het helmaal in orde te maken.
Wat ik nou niet begrijp is dat er in mijn Touran een ontwerper zo slim is geweest en een lusje te laten stikken aan de veiligheidsriem ter hoogte van het gordelslot aan de kant van de B-stijl. Waarom oh waarom toch wordt dit eenvoudige maar sublieme stukje oplossing dan niet gebruikt door het hele VAG concern? Ik zeg alle veiligheidsriemen bij dezelfde fabrikant inkopen en laten voorzien van deze oplossing!
Zijn er nog mensen met rammels aan hun Octavia en vooral hoe hebben jullie dit opgelost?
Overigens is de auto verder ondanks de redelijk forse 16" banden inderdaad heerlijk stil (na mijn ingreepje).
Nou hoor ik over het algemeen prima commentaren van jullie kant over het lekker stil zijn van onze geliefde O2, maar na bijna een maand gebruik van mijn nieuwe auto heb ik toch iets moeten aanpassen. Ik rijd in Zuid Oost Brabant regelmatig over klinkerwegen en dan wil het gordelslot van de passagiersstoel graag even de binnenbekleding van de B-stijl kussen. Dit geeft een onnodig gerammel. Bij (de niet leverende) dealer Goossens in Hapert dit even voorgelegd en ik kreeg direct een stukje schuimfolie van circa 8x8 cm mee om het probleem mee te verhelpen. Dit werkt overigens prima, ware het niet dat het stukje schuim grijs is en mijn binnenbekleding zwart, dus dit krijgt nog een vervolg om het helmaal in orde te maken.
Wat ik nou niet begrijp is dat er in mijn Touran een ontwerper zo slim is geweest en een lusje te laten stikken aan de veiligheidsriem ter hoogte van het gordelslot aan de kant van de B-stijl. Waarom oh waarom toch wordt dit eenvoudige maar sublieme stukje oplossing dan niet gebruikt door het hele VAG concern? Ik zeg alle veiligheidsriemen bij dezelfde fabrikant inkopen en laten voorzien van deze oplossing!
Zijn er nog mensen met rammels aan hun Octavia en vooral hoe hebben jullie dit opgelost?
Overigens is de auto verder ondanks de redelijk forse 16" banden inderdaad heerlijk stil (na mijn ingreepje).