Mirjam67
Nieuw lid
Onze Octavia uit 2004 1.6.mpi met 225.000km op gas heeft helaas de laatste tijd kuren.
EPC,Motormanagement gaan wel eens branden, en tijdens stilstand gaat het toerental ineens omhoog en daarna weer veel te laag.
De gasklep is gereinigd, en er is 1 vacuum slang gevonden die lek was.
Het probleem blijft.
Vandaag gemerkt dat bij het uitzetten van de aanjager en op economic het toerental wel erg laag gaat en de motor bijna uitvalt.(zowel lpg als benzine)
Je gaat overal opletten ,maar ik zie ook alleen de grote Van draaien.(ook al na 1 straat uit te rijden gaat deze al in werking).
Het laatste half jaar gaat ook altijd (zelfs in de winter) de Van draaien na uitzetten van het contact.
(motor temp is nooit te hoog in dashbord)
Na het wisselen van de stalen velgen (winterbanden) naar de zomer (aluminium) gaat ook regelmatig het sliplampje branden na verlaten snelweg/afremmen.
Een beetje veel probleempje's ,maar we willen de skoda eigenlijk niet kwijt.
Wie heeft er raad of weet een echte specialist?
EPC,Motormanagement gaan wel eens branden, en tijdens stilstand gaat het toerental ineens omhoog en daarna weer veel te laag.
De gasklep is gereinigd, en er is 1 vacuum slang gevonden die lek was.
Het probleem blijft.
Vandaag gemerkt dat bij het uitzetten van de aanjager en op economic het toerental wel erg laag gaat en de motor bijna uitvalt.(zowel lpg als benzine)
Je gaat overal opletten ,maar ik zie ook alleen de grote Van draaien.(ook al na 1 straat uit te rijden gaat deze al in werking).
Het laatste half jaar gaat ook altijd (zelfs in de winter) de Van draaien na uitzetten van het contact.
(motor temp is nooit te hoog in dashbord)
Na het wisselen van de stalen velgen (winterbanden) naar de zomer (aluminium) gaat ook regelmatig het sliplampje branden na verlaten snelweg/afremmen.
Een beetje veel probleempje's ,maar we willen de skoda eigenlijk niet kwijt.
Wie heeft er raad of weet een echte specialist?