Ontbreekt de displaymelding "versnelling"in de 1.8 tsi 4x4??

reneyeti

Nieuw lid
Begin augustus mijn 1.2 tsi elegance ingeruild voor een 1.8 tsi elegange 4x4, prachtige witte.
Ik merk nu dat op de 1.2 tsi werd aangegeven in welke versnelling je reed, in de 1.8 kan ik dez niet meer vinden. Wel wordt aangegeven welke richting ik op rijd(kompas).
Ontbreekt de "versnelling" optie op de 1.8 of kan ik dat via het menu nog ergens oproepen?? Het is mij in ieder geval nog niet gelukt om dit te vinden. Zie ik iets over het hoofd of is het er gewoon niet op de 1.8. Wat een auto trouwens!!!! Bedankt voor jullie tips, groet René

Joske

Forumguru
Bedoel je dan een: schakelindicator?

Dus niet alleen in welke versnelling dat je rijdt(cijfer in wit) maar ook voorstel tot schakelen naar een andere versnelling (wit blokje met zwart cijfer)?

Canon-Eye

Forumguru
Dat kompas is één van de mogelijkheden die je naar keuze via het menu (Display?) kunt laten verschijnen, herinner ik me van een paar dagen gloednieuwe VW Golf dit voorjaar.
Er kwamen nog wat mogelijkheden voorbij - o.a. de instelling van de CruiseControl en/of de actuele snelheid. Of die schakelindicatie (met aanduiding van de actuele versnelling) zich ook naar keuze liet wegtoveren weet ik helaas niet meer.

(wit blokje met zwart cijfer)
Bij mij is dat een wit blokje met zwarte pijl omhoog of omlaag.

reneyeti

Nieuw lid
Bedoel je dan een: schakelindicator?

Dus niet alleen in welke versnelling dat je rijdt(cijfer in wit) maar ook voorstel tot schakelen naar een andere versnelling (wit blokje met zwart cijfer)?
Joske, inderdaad ik bedoel de schakelindicator met voorstel tot schakelen naar andere versnelling.

Joske

Forumguru
Op mijn O2 ( slecht vergelijk mss..) was dat alleszins een optie. In greenline e.d. zit dat in het pakket. :)

EdK

Forumguru
yeti 1,4 gewoon standaard en via maxidot niet in of uit te schakelen.
Dus misschien via vcds of bij dealer opnieuw aan te zetten !!??

MarcoO2

Forumguru
In mijn beide 1.8TSI's zat/zit het niet. Ik dacht dat dat alleen in Greenline/ Greentech uitvoeringen zat.

ertromp

Forumguru
Blijkbaar vond Skoda dat niet echt zinvol in de Yeti 1.8 TSI 4x4. Dat is blijkbaar niet de auto waar je bezig bent met verbruik. Maar je ziet hier weer dat er verschillende modules gebruikt worden in de diverse Skoda's.
Zo iets als een schakelindicator zou toch standaard moeten zijn in deze tijd waar we zo met milieu en brandstofbesparing bezig zijn ongeacht welke motorisering of model je rijdt.
Een aanbeveling kan nooit kwaad. En negeren kan natuurlijk altijd :D

Joske

Forumguru
Afgaande op verbruik op bc, blijf ik soms toch in vierde rijden ipv te schakelen naar 6e zoals voorgesteld. :)

TurboBooster

Forumguru
In de Yeti 1.8 TSI zit ook een schakelindicator, althans in die van mij wel.
Deze is oa. zichtbaar wanneer de snelheid digitaal in het scherm/maxidot staat.

Is bij mij gewoon "altijd" te zien hoor, misschien is het via het menu in te schakelen? Anders even naar de dealer als je eraan gehecht bent ...

Blauw Monster

Nieuw lid
Blijkbaar vond Skoda dat niet echt zinvol in de Yeti 1.8 TSI 4x4. Dat is blijkbaar niet de auto waar je bezig bent met verbruik. Maar je ziet hier weer dat er verschillende modules gebruikt worden in de diverse Skoda's.
Zo iets als een schakelindicator zou toch standaard moeten zijn in deze tijd waar we zo met milieu en brandstofbesparing bezig zijn ongeacht welke motorisering of model je rijdt.

In mijn 1.8TSI 4x4 zit gewoon een schakelindicator + weergave van welke versnelling...

Bovenaan Onderaan