ontsteking

EenOctaafHoger

Nieuw lid
Hallo Octavia vrienden.
Ik rijd alweer enige tijd Octavia I.
Nu hapert hij de laatste tijd steeds vaker.
Nu checkte ik gisteren de verdelerkap en die zag er best versleten uit. Ik kan hem voor weinig vervangen, maar ik dacht laat ik even de ontsteking bekijken (ervaring Opel Corsa) en merkte ik een speling op in de as va de ontsteking (daar waar de rotor op zit). Is het mogelijk dat daar een kleine speling op hoort of is deze naar z'n grootje?

Moct 'ie inderdaad stuk zijn, is het iets wat ik origineel moet aanschaffen (dealer) of bestaat zoiets ook imitatie (waarschijnlijk goedkoper)?

Desperado

Forumguru
Als je de verdelerkap gaat vervangen zou ik de rotor ook gelijk doen.
En beide zijn zeker wel imitatie te krijgen.

EenOctaafHoger

Nieuw lid
Als je de verdelerkap gaat vervangen zou ik de rotor ook gelijk doen.
En beide zijn zeker wel imitatie te krijgen.

Ja, van de verdelerkap en de rotor weet ik het (vervang ze ook altijd tegelijk), maar de vraag is eigenlijk, is mijn ontsteking defect en zo ja hoe kom ik het beste aan een nieuwe?

Desperado

Forumguru
Of hij defect is kan ik niet zien vanaf hier.
Een nieuwe kun je bij de betere automaterialenzaak wel krijgen

EenOctaafHoger

Nieuw lid
Er zit speling op het asje van de onsteking, dus de as waar de rotor op zit. Als dat redelijk normaal is ga ik hem niet vervangen en vervang ik alleen deverdelerkap+rotor.
Maar als iemand zegt: "nee, speling betekent kapot", dan vervang ik die ook liever.

purk

Senior Member
er zit altijdwel iets op, gewoon laten zitten...........nieuwe rotor en verdelerkap erop en zet gelijk nieuwe ORGINELE bougie kabels erop en nieuwe bougie's.

waarom orginele kabels, omdat dit gewoon de beste zijn!

EenOctaafHoger

Nieuw lid
De speling was mij toch even te groot en heb op de sloperij een ontsteking van een polo uit 1999 1600 gehaald.
Nu nog een nieuwe rotor en verd.kap halen. Was al gaan shoppen bij de automaterialenzaak, maar gezocht op kenteken vonden ze alleen een ander type (bosch) en ik heb een Magneti Marelli (italiaans merk). Toen ik vervolgens thuis zocht op polo VI en golf III 1600 vond ik het wel, dus ga binnenkort maar weer 'ns terug naar die zaak.
Maar al-met-al gaat het goedkomen.
Nu nog de electrische ramen:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=6057&page=4

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

Bovenaan Onderaan