Beste forumleden,
Na bijna 2 jaar en 20.000 km op de teller was het dan zover, het display gaf aan dat het tijd was voor een beurtje.
Dat komt mooi uit dan kan ik meteen een aantal puntjes die onder garantie vallen laten nakijken.
1. Chrome lijst van bijrijders portier sluit niet mooi aan.
2. Linker spiegel maakt ratelend geluid tijdens dichtklappen.
3. Linker box kraakt bij het opendraaien van het geluid (Canton systeem)
4. Een fluitend geluid ergens uit de motor kap zodra de auto wordt uitgezet of tijdens stationeer (helaas maar af en toe maar frequentie neemt toe)
5. En al twee liter olie bijgevuld tot nu toe.
Bij het ophalen van de auto en het doornemen van de acties werd me al snel duidelijk dat niet alle punten waren opgelost en dit ook niet meer ging gebeuren.
Wat betreft de Chrome lijst was de boodschap "we hebben ons best gedaan maar het wordt er niet beter op, helaas"
De spiegel en box zijn netjes vervangen.
Het fluitend geluid....tja wij hebben niks gehoord en uw info is ook niet concreet genoeg, dus hier kunnen we niks mee.
Waarop mijn vraag was hoe nu verder mede omdat over 3 wkn de garantie afloopt.
Jammer voor u maar de regels van de importeur zijn daar heel duidelijk in nl. zodra de garantie afgelopen is kunnen we hier geen beroep meer op doen ondanks dat het nu al gemeld is want anders zou iedereen van te voren als iets gaan melden.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik begrijp dat, ondanks dat de chef werkplaats een vermoeden had (airco pomp)
, dit lastig is omdat het niet constant hoorbaar is maar dat ik wel moeite heb met het feit dat ondanks mijn melding nu de kosten voor ons zijn mocht het euvel zich na de garantie een storing worden.
Graag had ik jullie advies over in hoeverre ik meer van de deal mag eisen m.b.t. De Chrome lijst en het fluiten geluid.
Heeft iemand van jullie ervaring met het zekerheisplan van Skoda ? Is dit in aanrader ?
Tijdens navraag bij de dealer kreeg ik een uitdraai van de voorwaarden en de melding dat niet meer alles onder de dekking zou vallen en dat ik zelf maar eventjes er doorheen moest bladeren.
Had toch gehoopt op iets meer uitleg van de dealer.
Na bijna 2 jaar en 20.000 km op de teller was het dan zover, het display gaf aan dat het tijd was voor een beurtje.
Dat komt mooi uit dan kan ik meteen een aantal puntjes die onder garantie vallen laten nakijken.
1. Chrome lijst van bijrijders portier sluit niet mooi aan.
2. Linker spiegel maakt ratelend geluid tijdens dichtklappen.
3. Linker box kraakt bij het opendraaien van het geluid (Canton systeem)
4. Een fluitend geluid ergens uit de motor kap zodra de auto wordt uitgezet of tijdens stationeer (helaas maar af en toe maar frequentie neemt toe)
5. En al twee liter olie bijgevuld tot nu toe.
Bij het ophalen van de auto en het doornemen van de acties werd me al snel duidelijk dat niet alle punten waren opgelost en dit ook niet meer ging gebeuren.
Wat betreft de Chrome lijst was de boodschap "we hebben ons best gedaan maar het wordt er niet beter op, helaas"
De spiegel en box zijn netjes vervangen.
Het fluitend geluid....tja wij hebben niks gehoord en uw info is ook niet concreet genoeg, dus hier kunnen we niks mee.
Waarop mijn vraag was hoe nu verder mede omdat over 3 wkn de garantie afloopt.
Jammer voor u maar de regels van de importeur zijn daar heel duidelijk in nl. zodra de garantie afgelopen is kunnen we hier geen beroep meer op doen ondanks dat het nu al gemeld is want anders zou iedereen van te voren als iets gaan melden.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik begrijp dat, ondanks dat de chef werkplaats een vermoeden had (airco pomp)
, dit lastig is omdat het niet constant hoorbaar is maar dat ik wel moeite heb met het feit dat ondanks mijn melding nu de kosten voor ons zijn mocht het euvel zich na de garantie een storing worden.
Graag had ik jullie advies over in hoeverre ik meer van de deal mag eisen m.b.t. De Chrome lijst en het fluiten geluid.
Heeft iemand van jullie ervaring met het zekerheisplan van Skoda ? Is dit in aanrader ?
Tijdens navraag bij de dealer kreeg ik een uitdraai van de voorwaarden en de melding dat niet meer alles onder de dekking zou vallen en dat ik zelf maar eventjes er doorheen moest bladeren.
Had toch gehoopt op iets meer uitleg van de dealer.