Onze nieuwe O² is binnen !

Henny

Actief lid
Vanmiddag onze nieuwe Octavia opgehaald. Een hb Elegance 1,6 mpi, Stormblue met wisser achter, duo ivory, Vega velgen, Audience, maxidot, mf-stuur. Hij is op 19-11 besteld, in week 1 geproduceerd (was aanvankelijk week 51) en we konden hem vandaag al ophalen!
Hij werd zeer vriendelijk en compleet met model (1:43) in het (officiëel: Deep sea blue, maar lijkt exact ons Storm blue), plu en bagagenet afgeleverd.
Stond gelukkig droog te pronken in de showroom en toen we hem ophaalden brak de zon net door en is het sindsdien gelukkig droog gebleven. We zijn super tevreden met de kleur/bekleding combinatie, prachtig!
Na de onze, werd met 1 cijfertje verder in het alfabet, een Flamenco-rode hb afgeleverd.
We hebben net de eerste 75 kilometers achter de rug: wat een heerlijk interieur, lekker luxe, goeie stoelen, goed geluid in de installatie en hij rijdt ook erg lekker. In tegenstelling tot wat ik elders had gelezen, bij ons totaal geen problemen met het inschakelen van de 1e versnelling. Het hele schakelen gaat nu al goed (ik ga er wel vanuit dat niemand de 1 probeert in te schakelen terwijl de auto nog rijdt /forum/images/graemlins/smile.gif) .
Morgen verder, maar nu met de neus in de boekjes … /forum/images/graemlins/laugh.gif

Bijlagen

• 18485-Afleverdatum
    54 KB · Weergaven: 39
Re: Onze nieuwe O² is binnen

Gefeliciteerd Henny !
Ik heb bijne dezelfde besteld, alleen met een andere motor. Ik verwacht de mijne over 2 weken.

Henny

Actief lid

Bedankt Michael en De Ware en ja ik weet het nog, goed herkenbaar zo! Erg lekkere motor die van jou. heb van de week in de nieuwe Passat gereden van m'n zwager met een TDI dsg 140 pk blok, wat een kracht zeg! Heerlijke sportstand op de automatische bak en lepeltjes aan het stuur en de mogelijkheid tot sequentiëel schakelen met het pookje. Zit dat ook op de Octavia?

Erikje

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heerlijke sportstand op de automatische bak en lepeltjes aan het stuur en de mogelijkheid tot sequentiëel schakelen met het pookje. Zit dat ook op de Octavia?

[/ QUOTE ]

nee, helaas niet /forum/images/graemlins/407.gif

Henny

Actief lid

nee, helaas niet /forum/images/graemlins/407.gif

[/ QUOTE ]
Maar ik zag in het boekje van mijn gisteren opgehaalde Octavia, dat de dsg hetzelfde is, geen "lepeltjes" dan misschien, maar wel de mogelijkheid tot sequentiëel schakelen. (Ik heb een "gewone" schakelbak)

Jan_Hein

Actief lid
Hoi Henny,

Veel plezier van je nieuwe aanwinst en meer geluk dan met de vorige.
Zelf zit ik op een telefoontje te wachten dat ie is gearriveerd....... /forum/images/graemlins/623.gif
Is je boek al uit? /forum/images/graemlins/koffie.gif
Groet JH

Henny je hebt foto's gemaakt van je nieuwe skoda heb ik gehoord. wij willen ze ook graag zien. Dit vertelde de andere verkoper van Rijnwoud mij.

Henny

Actief lid
Hahaha, de tamtam werkt wel erg snel zeg! /forum/images/graemlins/laugh.gif
Ik heb al een foto al in de fotogalerij gezet, van het ophalen en ook van ervòòr, nog in de werkplaats.
Ik zal wat meer maken, interieur enz..
Vraagje tussendoor: ik heb het ook maar gedaan, maar wat is het nut van het onleesbaar maken van het kenteken? Van onze oude maakte dat in ieder geval niets uit, die heeft nu toch andere platen helaas ...
Is de mooie Flamenco rode Octavia die vlak na ons naar buiten ging ook van iemand van hier?

maar wat is het nut van het onleesbaar maken van het kenteken? Van onze oude maakte dat in ieder geval niets uit, die heeft nu toch andere platen helaas ...

[/ QUOTE ]

Lees maar: hierrr

Henny

Actief lid
Toch snap ik het nog niet. Op de RDW-site kan je toch geen adresgegevens vinden?
En of men op een foto dan een auto met of zonder kenteken ziet, dat is dan zoeken in een bepaalde plaats, als die staat vermeld. /forum/images/graemlins/confused.gif

Fabia

† In Memoriam
Heb je voiture nog niet gezien, woon in Capelle aan den IJssel.................LOL Maar toch, hierachter staan twee Peugeot 206 en laatst is dus een volkomen gestript van binnen en van buiten. Koplampen, stoelen, airbags etc allemaal weg. Het moet echt op bestelling gegaan zijn, want de andere 206 was ongemoeid gelaten. De twee peus verschillen van bouwjaar. Degene die dat gedaan hebben moeten echt wel de weg weten in de auto want het is midden in een woonwijk gebeurt. De eigenaar had niks gemerkt en wilde dus 's ochtends in z'n lege auto stappen. Dan sta je toch echt raar te kijken /forum/images/graemlins/smiley29.gif

Henny

Actief lid
Oh oppassen dus maar, ik moet vanavond in Capelle zijn ....
Ben trouwens regelmatig daar hoor, in de buurt van de Koperwiek.
Boekje is nog niet uit, wat een onwijze hoeveelheid mogelijkheden staan daarin. De regensensor nog niet getest, zo houden maar ...
Maar wat is dit een heerlijke auto!

Erikje

Actief lid

Maar ik zag in het boekje van mijn gisteren opgehaalde Octavia, dat de dsg hetzelfde is, geen "lepeltjes" dan misschien, maar wel de mogelijkheid tot sequentiëel schakelen. (Ik heb een "gewone" schakelbak)

[/ QUOTE ]
Klopt, door de DSG-hendel naar rechts te bewegen kun je zelf op en neer schakelen. Maar ik heb recent gemerkt tijdens de proefritten dat dat echt geen zin heeft: de S-stand van de DSG-bak schakelt echt goed sportief (op en neer) en dat is niet bij te houden met de hand. Het is zelfs linker omdat je niet met 2 handen aan het stuur zit, en dat is wel nodig met die gruwelijke versnelling van de 2.0tdi... Dus eigenlijk vind ik het niet erg dat de duimbediening op het stuur afwezig is. Staat wel stoer, maar is niet/nauwelijks functioneel.

Bovenaan Onderaan