Onze Octavia 4x4 turbo

Dutch4x4

Senior Member
Huh, Dutch die een M&G-draadje start?

Ja, want over een paar weken mogen wij onszelf (okee, alleen mevrouw Dutch dan) de trotse eigenaar noemen van een O1 4x4 turbo! /forum/images/graemlins/super.gif

Ja maar, wacht, ho, stop. Je hebt toch al een 4x4 turbo?

Precies. Vandaag namelijk op het werk de deal beklonken waardoor we de het turbobeest kunnen overnemen voor een heel vriendelijk prijsje... /forum/images/graemlins/473.gif

Volgende week dan de FieSTa bestellen, hopelijk kan ik er dan zes weken later in rijden.

Alleen nog de Micra (1.3i Miracle, 3d, zwart, 32k, airco, bj2000) van mevrouw Dutch verkopen. Hier toevallig iemand interesse in een leuk boodschappenautootje? /forum/images/graemlins/smile.gif

Timothee

Actief lid
Mooie aankoop lijkt me zo /forum/images/graemlins/smile.gif
Maareh...waarom ga je zelf in een Fiesta rijden en laat je je vrouw in een veel grotere Octavia rijden? /forum/images/graemlins/smile.gif

Dutch4x4

Senior Member
Wat een rolbevestigende vraag, Timo... /forum/images/graemlins/tongue.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Maar goed, ten eerste zullen wij alles eerlijk delen, dus ook onze auto's (we gaan ongetwijfeld veel ruilen). Ten tweede is het niet zomaar een Fiestaatje. Ten derde heb ik zo een lagere bijtelling, waarvan we de Octavia privé aan het rijden kunnen houden (voornamelijk vaste lasten, weinig km's). En ten vierde hebben we zo een mooie mix van turboschop en atmosferische souplesse... /forum/images/graemlins/473.gif

Dutch4x4

Senior Member
Nog een paar weken en dan is hij echt van ons...

Raar om af te tellen voor een auto die je eigenlijk al hebt!

Dutch4x4

Senior Member
Ja, leek ons ook. Er is helaas geen O2 die aan hetzelfde profiel voldoet... /forum/images/graemlins/frown.gif

(Hoewel de nieuwe RS wel een smakelijk plaatje is, maar toch... FWD en te duur.)

ougie

Forumguru
Slimme deal, voor niet teveel geld een dijk van een auto. En geen verrassingen, want je kent hem door en door. Geen adoptiekindje, maar bijna jullie eigen kindje, alvast gefeliciteerd. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

En geen verrassingen, want je kent hem door en door.

[/ QUOTE ]

Yep, en nog net in de baas z'n tijd de eerste apk. Meteen ook helemaal laten doorlichten (soort garantiekeuring, zeg maar), want je weet maar nooit, maar hij kwam sprankelend uit de test. Bijna 74k op den teller en nog als nieuw!

Het plan heeft maar één minpuntje: die Micra. We hadden natuurlijk gehoopt die snel via-via te kunnen slijten, maar dat is tot dusver niet gelukt. Dus moeten we 'm straks toch op marktplaats zetten, met alle heisa van dien. Verkoop via een betrouwbaar forum geniet natuurlijk de voorkeur.

Hier niet toevallig iemand interesse voor (schoon)moeder of vrouw? Bouwjaar 10-2000, 35.000 km, zwart, driedeurs, perfecte staat, bij de dealer voor 6 à 7k te koop, bij ons voor 5k (onderhandelbaar). Zie ook http://home.wanadoo.nl/the8wteam/micra /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Hier niet toevallig iemand interesse voor (schoon)moeder of vrouw? Bouwjaar 10-2000, 35.000 km, zwart, driedeurs, perfecte staat, bij de dealer voor 6 à 7k te koop, bij ons voor 5k (onderhandelbaar). Zie ook http://home.wanadoo.nl/the8wteam/micra /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Verkocht! /forum/images/graemlins/473.gif

Dutch4x4

Senior Member
Haha, dat zou best een idee zijn.

Ware het niet dat ze een enorme digibeet is, die wel af en toe meeleest, maar voor de rest?

Ze heeft net e-mail onder de knie, dus geef 'r nog effe... /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
En bovendien: de 4x4 turbo wás al niet van mij, dus er verandert eigenlijk niks. Ik blijf iemand zonder auto op z'n naam. /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Zo, vanochtend de eerste lange rit.

Nou, Exciter, je kunt al bijna 'zie je wel' zeggen: de degelijkheid van een Skoda, daar kan Ford niet tegenop. Wist ik natuurlijk wel, maar het wordt wel snel bevestigd! Heb de eerste rammel al te pakken en het batterijtje van de afstandbediening is nu al leeg... /forum/images/graemlins/frown.gif

Maar goed, die gewichtswinst moet toch ergens vandaan komen. /forum/images/graemlins/grin.gif

Het rijdt dan ook subliem, wat een agiel karretje. Hoekt subliem, vooral door de af-fabriek gemonteerde P-Zero Nero's - échte sportbanden, dus Ford is serieus bezig om de rijervaring zo flitsend mogelijk te maken. /forum/images/graemlins/super.gif

(Moet dus wel weer aan de winterbanden, want dat wordt straks natuurlijk niks met dit spul.)

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Nou, Exciter, je kunt al bijna 'zie je wel' zeggen: de degelijkheid van een Skoda, daar kan Ford niet tegenop.

[/ QUOTE ]

Dat had ik je ook wel kunnen vertellen... Wereld van verschil was het toen ik uit mijn Fiesta 1.3 Futura2 stapte en in mijn gloedjenieuwe Skoda Fabia combi stapte! Heerlijk gewoon die fabia! heb hem nog geen moment gemist... het feestbeestje (zo noemde ik hem altijd ook /forum/images/graemlins/smile.gif ) T was een fijne auto en heb er leuk plezier aan beleefd, maar ben blij dat ik nu in een skoda rij! /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Overigens blijkt de AB dus tóch te werken!

Begrijp net van de baas dat hij hier op het plein ook weleens voor een gesloten auto stond, die met geen mogelijkheid was open te krijgen. Renault met keycard bovendien, dus moest afgesleept worden. Bij de garage aangekomen deed-ie 't gewoon weer.

Er zit hier iets raars op (bepaalde delen van) het plein waardoor ook de signaalsterkte van de meeste mobiele netwerken op bepaalde plaatsen drastisch in elkaar kukelt.

Misschien een geheim AIVD-kantoortje ofzo? /forum/images/graemlins/grin.gif

Neo: dat een Skoda steviger is, wist ik natuurlijk van tevoren al. Inderdaad, de kwaliteitsbeleving in een Fabia is echt subliem, een Ford is gewoon minder solide.

Maar goed, daar heb ik die Fiesta ook niet voor gekozen. Doordat het plastic op diverse plaatsen hol klinkt, is hij wel lekker licht en wendbaar. /forum/images/graemlins/wink.gif

O ja, en die rammel was dus een van de achtergordelpunten die zat te kraken in z'n voorgevormde houdertje. Hangt nu gewoon los, kraak weg.

Dutch had dus gewoon weer iets te snel iets te mopperen. /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan