blupdevis
Nieuw lid
Na trouwe dienst van de Siorion2 toch opzoek naar een andere, grotere auto.
ivm. beperkte parkeerplek liefst iets met veel ruimte voor de lengte en plek voor een grote kinderstoel die tegen de rijrichting in kijkt. Deze nemen erg veel ruimte in (ca 75cm bovenkant rugleuning achterin).. in de fabia paste dit echt niet, clio station en ibiza station was krap achterin, nissan note en honda jazz toch wat te klein.
Zuinig en goedkoop in de wegenbelasting is ook leuk, dus kwamen we op de Skoda Rapid uit.
Het EA211 blok sprak ons wel aan na wat matige verhalen over z'n voorganger dus bouwjaar vanaf half 2015. op spritmonitor.de was de 1.2 ook best zuinig.
Na wat gezoek kwamen we uit op een zwarte SKODA Rapid 1.2 TSI 90pk JOY met 35 Mm op de teller, ex private lease (a-point / pon).
Tijdens het proefritje leek het alsof ik een vissenkom ergens mee had, passagiers deur zat vol. Dit liep er toen niet uit, verhaal van de verkoper dat ie buiten op een helling stond was leuk bedacht maar dan zou die tijdens de proefrit moeten leeg lopen.. verder flinke beschadigde velgen voor.
Omdat het private lease is ook mooi de onderhoudshistorie erbij, en dit was nogal wat waardoor we nog even flink gingen twijfelen; banden bij 25 Mm, waterpomp met distributieriem bij 31 Mm.
Iemand die veel stad km's maakte en niet echt rustig reed, boordcomputer gaf aan over 2600km 7l/100km. Toch gedaan, onbeschadigde velgen en een setje winterbanden afgesproken, wat uiteindelijk allseason banden zijn geworden (goodyear vector 4 uit 2019).
Nu de eerste 250 km gereden, heel fijn. Het is natuurlijk een grote overgang maar een stuk stiller, cruise control is fijn, meer koppel enz..
In de PDF de onderhoudshistorie, niet met merk van de onderdelen maar wel mooi compleet.
ivm. beperkte parkeerplek liefst iets met veel ruimte voor de lengte en plek voor een grote kinderstoel die tegen de rijrichting in kijkt. Deze nemen erg veel ruimte in (ca 75cm bovenkant rugleuning achterin).. in de fabia paste dit echt niet, clio station en ibiza station was krap achterin, nissan note en honda jazz toch wat te klein.
Zuinig en goedkoop in de wegenbelasting is ook leuk, dus kwamen we op de Skoda Rapid uit.
Het EA211 blok sprak ons wel aan na wat matige verhalen over z'n voorganger dus bouwjaar vanaf half 2015. op spritmonitor.de was de 1.2 ook best zuinig.
Na wat gezoek kwamen we uit op een zwarte SKODA Rapid 1.2 TSI 90pk JOY met 35 Mm op de teller, ex private lease (a-point / pon).
Tijdens het proefritje leek het alsof ik een vissenkom ergens mee had, passagiers deur zat vol. Dit liep er toen niet uit, verhaal van de verkoper dat ie buiten op een helling stond was leuk bedacht maar dan zou die tijdens de proefrit moeten leeg lopen.. verder flinke beschadigde velgen voor.
Omdat het private lease is ook mooi de onderhoudshistorie erbij, en dit was nogal wat waardoor we nog even flink gingen twijfelen; banden bij 25 Mm, waterpomp met distributieriem bij 31 Mm.
Iemand die veel stad km's maakte en niet echt rustig reed, boordcomputer gaf aan over 2600km 7l/100km. Toch gedaan, onbeschadigde velgen en een setje winterbanden afgesproken, wat uiteindelijk allseason banden zijn geworden (goodyear vector 4 uit 2019).
Nu de eerste 250 km gereden, heel fijn. Het is natuurlijk een grote overgang maar een stuk stiller, cruise control is fijn, meer koppel enz..
In de PDF de onderhoudshistorie, niet met merk van de onderdelen maar wel mooi compleet.