Ook een Octavia besteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

S-Co-da

Nieuw lid
Ik ben volledig nieuw op dit forum, maar zeer nuttig allemaal. Binnenkort behoor ik dan toch ook tot de club en hopelijk tevreden Skoda-rijder.

Ik heb in december een zwarte Octavia Combi 1.9 tdi besteld in de uitvoering Elegance Attr. Business. Ik heb gekozen voor het beige interieur (hopelijk blijft dat ook zo na een aantal jaren gebruik) en als optie nog privacyglas besteld. Ik kan niet wachten tot de auto wordt geleverd, maar als ik het forum zo lees moet ik nog wel even geduld hebben.

Wat mij overigens opviel aan de auto is het motorgeluid, maar dan positief. Ik vond de auto eigenlijk wel goed stil. Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Seat Altea met dezelfde motor (heb ik als tijdelijke auto), maar die is toch een stuk luidruchtiger.

1 dingetje dan nog. Briljant navigatiesysteem zit er nu in de Octavia, maar het blijft me verbazen dat je dan als optie nog moet kiezen voor de navigatie dvd voor het sommetje van 245 euro. Er zijn andere merken die dat ook doen, maar het blijft vreemd. Wat zou je er anders mee moeten doen? Maak dan de prijs van de navigatie wat hoger en lever de dvd gelijk mee. Maar goed, het blijft een mooi systeem.

Hebben anderen al wat meer ervaring met het navigatiesysteem Columbus en de geluidskwaliteit van de speakers?

GRoel

Lid
Ja dat verhaal van die 245 euri is hier al de nodige keren langs geweest :)

Hoe dan ook welkom bij de club

GRoel

Steve

Senior Member
Welkom bij de club :)
Mooie kleur combinatie heb je gekozen :yeah:
Even over die DVD nog, sommige dealers laten hem voor niets in je auto vallen dus dan heb je wel de kaarten maar niet de DVD.
Vraag dat even na voor de zekerheid.

Wat ik heb gelezen over de kwaliteit van de speakers is dat deze stukken beter zijn als in de Octavia 1.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar dat duurt niet lang meer voor ik het uit eigen ervaring kan vertellen.

Chiel

Actief lid
Ik ben volledig nieuw op dit forum, maar zeer nuttig allemaal. Binnenkort behoor ik dan toch ook tot de club en hopelijk tevreden Skoda-rijder.

Ik heb in december een zwarte Octavia Combi 1.9 tdi besteld in de uitvoering Elegance Attr. Business. Ik heb gekozen voor het beige interieur (hopelijk blijft dat ook zo na een aantal jaren gebruik) en als optie nog privacyglas besteld. Ik kan niet wachten tot de auto wordt geleverd, maar als ik het forum zo lees moet ik nog wel even geduld hebben.

Wat mij overigens opviel aan de auto is het motorgeluid, maar dan positief. Ik vond de auto eigenlijk wel goed stil. Als vergelijkingsmateriaal heb ik een Seat Altea met dezelfde motor (heb ik als tijdelijke auto), maar die is toch een stuk luidruchtiger.

1 dingetje dan nog. Briljant navigatiesysteem zit er nu in de Octavia, maar het blijft me verbazen dat je dan als optie nog moet kiezen voor de navigatie dvd voor het sommetje van 245 euro. Er zijn andere merken die dat ook doen, maar het blijft vreemd. Wat zou je er anders mee moeten doen? Maak dan de prijs van de navigatie wat hoger en lever de dvd gelijk mee. Maar goed, het blijft een mooi systeem.

Hebben anderen al wat meer ervaring met het navigatiesysteem Columbus en de geluidskwaliteit van de speakers?
Het voordeel van de DVD als accessoire leveren heeft een klein fiscaal voordeel voor lease-rijders. Ik heb nu één week ervaring met het Columbus systeem en ik ben diep onder de indruk van alle mogelijkheden. Het enige mindere is dat je niet zelf bijvoorbeeld flitspalen kunt toevoegen, maar verder niets dan lof. Het geluid is goed, het berekenen zeer snel en het reageren op TMC verkeersmeldingen gaat geweldig waarbij je ervoor kunt kiezen om automatisch een andere route te gaan rijden of het systeem een voorstel te laten doen wat je naar wens kunt accepteren. Verder heeft de Columbus zeer veel mogelijkheden zoals splitscreen waarbij je deels de kaart ziet en deels een kompas of de afslagen. Kortom, ik wil niet meer terug naar een TomTom o.i.d.

Jeje

Lid
er zijn ook al dealers die hem voor je willen kopieren,(maar ik weet niet of zeker of dat ook echt mogelijk is) (sstttttt niet verder vertellen;)) Mss moet je gewoon daarnaar informeren.

Tallguy

Forumguru
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan