Ook een RSje

Begin augustus ook maar een RS Combi aangevraagd. Alleen zal de mijn pas in de eerste week van februari geleverd worden. En dan wel in de kleur Candy Wit. Inderdaad, niet leverbaar in NL, maar als je lang genoeg zeurt kennelijk wel
489.gif
. Als enige optie heb ik verwarmde voorstoelen genomen om de leaserpijs laag te houden. Ik ging eerst voor een 2.0 TDI DSG Business Edition. Ik heb echter besloten mijn privé Passat Variant VR6 weg te doen en wat meer geld in de leasewagen te steken. Ik ben een autoliefhebber en verwacht dan ook veel plezier aan de unieke wagen. Tenzij ik mensen op gedachten breng, zal ik de enige witte RS in NL rijden. Makkelijk herkenbaar dus voor Forumleden. Wel balen dat ik zooooo lang moet wachten. Maar het is niet anders.

Voor de geïnteresseerden, een echte VW rijder hierzo. Eigenlijk meer VAG rijder. Heb privé wat Golf MK1's en Passat 35i's versleten. Rij nu zakelijk een Toledo die dus door de RS wordt vervangen. Hou zo 1 hobbywagentje over, een Suzuki SC100GX Coupé. Meer een straatlegale kart dan een wagen. Dan heet ik mijzelf bij deze welkom
473.gif

Jpoers

Lid
grrr....(mok ok hen!)

neeh hoor ben niet jaloers! veel plezier in je nieuwe VAG bolide! maar wordt het dan de 170 pk diesel of gewoon de 200pk benzine ? ? ? ?

Rallye

Forumguru
Ligt de lange levertijd aan de kleur? Bij mij (besteld eind augustus) wordt gesproken van begin januari volgend jaar, mogelijk eind oktober dit jaar zelfs.

sitechris

Donateur
Mooie auto. Daar ga je vast een hoop plezier in beleven, maar wat een levertijd. Succes met wachten, maar de VR6 maakt het wachten wel wat makkelijker natuurlijk
smile.gif

Het wachten is inderdaad op de kleur. Wit is zeldzaam en eigenlijk al alleen voor de Duitse markt. Dat ik dan alleen verwarmde voorstoelen wil zorgt ervoor dat deze gemaakt moet worden. Vandaar de lang levertijd. Het wordt btw een benzine. Ik ben zelf een dieselrijder-pur-sang. Promotor van het eerste uur. Maar de diesel was er toen nog niet en ik denk dat de diesel nog duurder zal zijn ook. Een 2.0 TDI DSG BE scheelt ongeveer € 50,- per maand ivt de RS200. Tel daarbij op dat de RS170 ongeveer € 5000,- duurder is dan de 2.0 en waarschijnlijk 15 á 20 EUR meer brandstof per maand zal slurpen volgens de leasemaatschappijen.... Nah dan ga ik voor dat geld en de hogere aanslag voor het eerst in 10 jaar maar weer eens terug naar een benzinewagen.

Net even gebeld. De leasemaatschappij houdt februari aan. Maar hij kan in januari geleverd worden. De dealer gaat voor mij lobbyen. Zodra ik wat weet, meld ik het hier.

SmurfForLife

Actief lid
Proficiat, Je zal dan voorlopig als one man only met je Candy White mogen rondscheuren in Nederland. Ik mooi gevoel moet dat zijn...

Als je buiten de bijtelling nog wat extra´s wilt, neem dan gewoon een ABT tjippie... Veel meer plezier zonder dat je extra geld naar Den Haag hoeft over te maken.

Berry

Senior Member
Van harte met je nieuwe RS.ik zag ook dat een Suzuki SC100GX Coupé hebt vroeger eind 70 begin 80 jaren woonde bij mij achter een Amerikaanse F15 Piloot die had er ook een maar dan omgebouwd met een Oldsmobile V8 erin

Hahaha een V8. Ik wil er wel wat anders inbouwen, maar die RDW van tegenwoordig. Dat gaat niet meer, jammer genoeg.

Nope, verder geen extra's. Keuze is ook vrij beperkt. Ramen getint, achterstoelen ook verwarmd, hill control, electrisch dak, parkeersensoren voor en betere audio. Allemaal dingen die ik niet belangrijk genoeg vind. Die ramen kan ik achteraf ook laten doen. Dat zal denk ik ook wel gebeuren. Dak zou ik wel willen, maar dat kost 1000 EUR, niet normaal man. Achterstoelen verwarmd, mijn kinderen mogen pas over een paar jaar uit hun zitjes. Dusseh, vandaar geen extra opties. Waarschijnlijk haal ik de Stream er ook uit. 1CD met MP3's. We zullen zien. Misschien trek ik het ook weer wel. Heb liever een DVD ofzo met MP3's
smile.gif

Bovenaan Onderaan