Ook een Skoda besteld :)

maartenv84

Senior Member
Ik kom me dan ook maar even voorstellen.
Maarten, 26 jaar

ik heb eind april een Skoda Octavia combi 1.2 TSI Ambition Businessline besteld. Opties hierop zijn Sunset, 17" LM, Mufu stuurwiel, bluethooth en het audiopack met de extra speakers en west-europa op SD-kaart.

Keuze voor de octavia vooral vanwege de ruimte en de prijs. Binnen dit segment gewoon haast niet te verslaan wat die combinatie betreft. Helaas had ik mijn order net een paar dagen te vroeg bij de leasemij ingediend. Daardoor kan ik niet profiteren van de sterkere 1.4TSI met 20% bijtelling, helaas.

Alleen de levertijd valt mij erg tegen en is niet wat ik bij de dealer gehoord had. Ik moet tot 15 september wachten...

Tot die tijd rijd ik een Seat Ibiza (nog maar erg kort) en straks een Renault Megane.

maartenv84

Senior Member
Nog maar een paar nachtjes slapen en ik mag mijn eerste Skoda gaan ophalen. Zaterdag is het zo ver :)

Leverdatum is dus "iets" eerder dan de vooraf verwachte 15 september...

RefleCs

Forumguru
Wow! Das wel heel veel eerder! Hele vakantie om ervan te genieten!.... Ik hoop dat m'n bestelde faab ook wat sneller komt dan 9-9

SweetRevenge

Actief lid
Was bij mij ook zo. Verwachte leverdatum was eerst 1 juli...rij al sinds 7 april met de auto.
Nu mij hoor je niet klagen hoor, ik heb het liever zo dan andersom.

Ik haak even in dit topic aan: Heb ook een Octavia besteld (lease). 1.6TDI in de Elegance Business Line uitvoering. Als extra's MDI (voor de iPod), schuif/kanteldak, chroomstreep op kofferbak en instaplijsten.
Kijk uit naar de Octavia en heb hiervoor 100.000km in een BMW 116i gereden. Dat zegt genoeg, toch!?

Rijdt nu een VW Polo 1.4TDI (3-pitter) uit 2008. Redelijk dramatische auto. Klinkt als een tractor en stuurt ook nog eens zo. Zat gisteren in een nieuwe Polo 1.4TSI (vanwege onderhoudsbeurt) en dat was echt een stuk beter. Goeie motor (mooi brulletje in de uitlaat als je hem ff doortrekt), degelijk sturen en gelukkig fatsoenlijke remmen. Alleen minder ruimte, dat wel.

Ik twijfelde eerst tussen een A3 sportsback, Lexus CT200h. A3 is mooi, maar toch te weinig ruimte en snel door het leasebudget heen (725 ex brandstof). De Lexus was te klein en niet fraai ontworpen van buiten. Ik wilde dus wat meer ruimte dan ik wat in de Einzer, dus kwam uit bij Jetta, Golf Variant en.....Skoda! Was op de AutoRAI al verrast, maar na 2 proefritten wist ik dat Skoda het ging worden. Superb was ook een optie, ware het dat deze niet in de garage past :-).

Op dit moment zie ik alleen nog maar Skoda's op de weg. Is dit een virus, omdat ik het licht gezien heb? ;).

Grtz RedDrum

aiva tco adoks

Forumguru
Op dit moment zie ik alleen nog maar Skoda's op de weg. Is dit een virus, omdat ik het licht gezien heb? ;)

Dat noemen ze nou het skoda virus..helemaal als je ook nog lid wordt van het skodaforum.:yeah:
Mooie auto heb je uitgezocht veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken.

Welkom en de 1.2 TSI lijkt me ook wel een lekkere motor. Ik heb eigelijk nog geen nadeel gehoord over deze motor.

Bovenaan Onderaan