Ook even voorstellen

Octav

Nieuw lid
Hallo,

Octav, 21 jaar woont in Zuid-Holland.

Sinds 10 oktober j.l ben ik overgestapt van een Suzuki swift gls 1.3 uit 1998. Deze auto was zijn einde aan het naderen, dus ik zocht voor een nieuwe (2e hands) auto. Ik zat al een paar maanden te kijken naar een Skoda O2, dit omdat ik het een mooie, moderne en ruime auto vind. Toen de swiffer aan zijn einde kwam toch maar even goed gekeken naar O2's.

En op 10 oktober heb ik mijn swift na 1,5 jaar trouwe dienst verlaten voor een Skoda Octavia 1.6fsi uit 2005.

En wat een bak is me dat zeg! Rijdt enorm lekker, ziet er heel strak uit, zie dat de auto hier en daar redelijk veel bekijks krijgt (of het ligt aan de bestuurder hehe:grin:), Boordcomputer (maxidot) heel handig voor informatie zoals actieradius, verbruik enz. Lekker veel beenruimte voor elke passagier. Ruimte voor passagiers is iets wat ik zeker wou, en dat heb je in deze auto makkelijk. En de enorme kofferbak is ook geweldig, al een keer met 3 vrienden naar een pretpark gegaan, de tassen (die we trouwens ophingen aan de haken in de kofferbak ENORM handig zodat ze op hun plek blijven, jassen en vesten gingen er probleemloos in. Lange ritten ook geen probleem voor de auto en bestuurder stapte redelijk fris uit de auto na 150km te hebben gereden.

Heb de auto nu bijna een kleine maand, en zit toch wel te kijken naar een aantal aanpassingen zoals:
- Projector lampen plaatsen. Denk zelf aan deze Dubbele koplamp voor r. look'xenon' h7+h1 - Koplamp orgineel - Winparts.nl .
- En ook aan xenon lampen uiteraard, maar hier ben ik nog niet over uit welke ik moet kopen en of je daar nog softwarematig iets voor moet aanpassen.
- De stadslichten vervangen door led lampjes voor witte licht blauwe kleur, gaat mooi staan met de xenon volgens mij.
- En wil er ook een Amundsen navigatie systeem in, heb nu een stream zonder aux, af en toe wil ik wel me eigen muziek afspelen. Alleen weet ik nog niet waar ik de Amundsen voor een redelijke prijsje kan vinden.

Foto's komen van de week.

Groetjes

Rallye

Forumguru
Welkom en veel plezier met je auto. Heb je bekeken of je in een Octavia uit 2006 zomaar een Amundsen kunt zetten? Wellicht moeten er daarvoor zaken worden aangepast (al was het mogelijk alleen maar de sierlijst om de radio). Verder hoor ik niet veel enthousiaste verhalen over de Amundsen, dus je zou ook aftermarket kunnen gaan. Dan heb je evt. Ook meteen een carkit.

Ik ken de aanbieder niet, maar zou deze passen: http://www.skodaforum.nl/board/f25/aangeboden-zenec-nc-2010-radio-navigatie-20334.html#post292796

Mooie upgrade vanuit je Swift! Ik heb laatst (voor 't eerst) Octavia gereden en die auto reed ongeloofelijk lekker - goeie keuze! ;)

Welkom op het forum :)

Octav

Nieuw lid
Rallye, ik had en heb nog niet gekeken of een amundsen zomaar past maar die zal ik onthouden.
Ik ben informatie wezen zoeken over Zenec's nav's en die vallen zeker niet tegen.

Maar ik heb besloten dat ik nog een paar maanden wacht met een navigatie systeem.

Bovenaan Onderaan