Ook even voorstellen

JeeJeeR

Actief lid
Beste forumleden,

Na al een tijdje een account te hebben is het wel eens tijd om me voor te stellen. Mijn naam is Jurr en ik bezit sinds begin december een nieuwe Octavia O3C.

In november 2013 hebben we de knoop doorgehakt. Er moest een nieuwe auto komen. De vorige auto (Opel Vectra GTS V6) werd te klein (achterin) met de kinderen en was vrij duur in onderhoud en benzine. Hij lustte namelijk wel een slok. Tsja, wat ga je dan (privé) kopen?

Na het bekijken van jong gebruikte auto’s (2 tot 3 jaar) verbaasde ik me over de vraagprijzen. Die waren namelijk erg hoog (bij diverse merken). De focus kwam te liggen op een nieuwe auto. Op de shortlist stonden de volgende auto’s:
- Mazda 6 Sportbreak (mooie auto, maar achterin veel te krap)
- Citroën C4 Picasso (ruim en voor een MPV best mooi, maarja het is en blijft een MPV)
- Ford Mondeo (groot, maar begint wel erg gedateerd te raken)
- Skoda Superb (mooi, extreem ruim, maar met ons budget alleen met 1.4 TSI en handbak)
- Skoda Octavia Combi

Het werd dus uiteindelijk de Skoda Octavia Combi. Na een proefrit met een 1.2 TSI en een 1.4 TSI DSG de keuze gemaakt voor een 1.2 TSI met DSG. De auto stond al op voorraad in Alkmaar.

In de eerste week van december 2013 mochten we de Octavia ophalen. In Alkmaar bij Martin Schilder.

Het is dus een Octavia Combi Elegance BusinessLine geworden in het zwart.
Extra’s:
* Metallic lak ‘Black Magic’
* Sunset (donkere ramen achter)
* Volwaardig reservewiel
* 18 inch Golus (voor de zomer)
* 16 inch set met winterbanden

Wil je mijn ervaringen van de eerste 1800 km lezen. Ik heb voor het eerst een review geschreven. Zie hier.

131655-1.jpg

De auto bevalt dus goed. Wel volg ik het topic rondom de Eibach verlaging op de voet. Een beetje strakkere wegligging zou zeker van pas komen!

Hopelijk tot ziens op het forum!

Joske

Forumguru
Super! Mooie intro!

Welkom op het forum :thumbsup:

ps: ik heb je review een mooie quotering gegeven ;)

dirkkroneman

Forumguru
Welkom! Grappig, je vertelt dat je de SuperB alleen met een 1.4 kan kopen qua budget. Terwijl je nu ook een 1.4 hebt :tongue:

JeeJeeR

Actief lid
Nog niet wakker Dirk? Hij heeft een 1.2 ;) tenminste...., dat staat in de tekst :)

Klopt heb inderdaad een 1.2 met DSG. Superb is echt een hele mooie auto!! Maar het was de keuze of Superb ABL 1.4 met handbak of Octavia EBL 1.2 DSG met nog ruim 3500 euro budget over. En aangezien ik hem privé koop scheelt dat aanzienlijk! Zo kunnen we met de kids tenminste ook nog ergens heen met de auto (lees vakantie :-))

Overigens allemaal bedankt voor het warm welkom op het forum!

WillemJan

Forumguru
Hoi, leuk intro en een mooie review op Autoweek. Dus welkom op skodaforum.nl. Veel leesplezier.

Groetjes... Willem-Jan

Bovenaan Onderaan