Superb 3 Ook even voorstellen

Hoi allemaal,

Na veel wikken en wegen heb ik de overstap van Audi naar Skoda gemaakt, ik ga van een Audi A3 pro line S naar een Skoda Superb (3) Combi.

Ik ben altijd zeer tevreden geweest met mijn A3 maar nu toch liever een "iets" grotere auto :)

Het betreft dus de Superb Combi 2.0 TDI 150PK met full options
  • Style Businessline
  • Sunset
  • Adaptive Cruise Control
  • Dynamic Chassis Control
  • Licht pakket
  • Alcantara leer (zwart)
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Sunroof
  • Passagiersstoel met Chauffeursfunctie
  • Hill hold
  • Travel assist
  • Led interieur pakket
  • Smart link
En als kleur Quartz Grey.

Tijdens de proefrit merkte ik al dat de Superb qua rijden hetzelfde is als mijn A3 enige wat ik merkte dat hij iets minder door de bocht gaat maar dat is combinatie van het gewicht en de breedte van de banden.

Toch ben ik zeer blij met mijn keuze en ik hoop mijn Baas ook ;)
Weer een blije leaserijder

Groeten,
Jordy van Eijk

CDK

Forumguru
@jordyvaneijk, welkom hier en gefeliciteerd met nieuwe leasewagen! Ik ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn, de plussen en de minnen tov de Audi, voornamelijk op gebied van isolatie, afwerking en comfort :)

@Corné de Kluijver Ik zal eens kijken als ik hem binnen heb, hij wordt namelijk pas begin april geleverd als het goed is.
Maar wat ik tot nu toe heb gezien is de afwerking van de A3 net iets netter. Maar het verschil in prijs is er ook naar.

Wat betreft comfort verwacht ik de Superb iets beter omdat ik ook een Sline onderstel had met 18" velgen wat er weer voor zorgt dat hij stuitert als een gek. Maar daar heb ik 2 jaar geleden ook voor gekozen voor sportief rijgedrag.

Nu met eventuele kinderen op komst in de toekomst leek het mij toch handiger om groter te gaan.
Qua geluidsisolatie, wat ik tot nu toe tijdens de meerdere proefritten heb opgemerkt hoor ik weinig verschil.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bedankt allemaal,

Nu maar wachten tot hij wordt geleverd en als ik het niet vergeet zal ik dan ook maar even wat plaatjes posten. Ook al is hij niet zo mooi als sommige aangepaste welke ik hier voorbij zie komen.

Bovenaan Onderaan