Ook even voorstellen

Hans1798

Senior Member
Goedemorgen! Ik ben Hans, 51 jaar, getrouwd en ik woon in Zwolle. Heb sinds kort een Fabia 1.4 MPI uit 2000 (kentteken 15-GH-TD). Hij heeft nu ongeveer 132.000 kilometer gereden. Het is er dus nog een met een ouderwets Skoda motorblok... Lees daar achteraf niet heel veel positiefs over.

Ik heb een paar jaar gereden in een Octavia 1.9TDI uit 2006. Dat was een gewelig fijne auto!!! Getuned door Jos uit Dieverbrug. Echt een topauto. Deze heb ik helaas een goed jaar geleden verruild voor een Volvo S60. Vanaf de eerste dag heb ik daar veel spijt van gehad. De S60 kreeg een tijdje geleden een vrachtwagen achterop in een file en was op slag total los.

Na een tijdje geen auto te hebben gehad (had best flinke rijangst) heb ik dus nu deze Fabia gekocht. De wens naar een Skoda was toch sterk. Dit keer echter geen diesel, maar een benzinemotor. Ik rijd nu veel minder kilometers. De Skoda bevalt tot op heden best. Wel al weer de eerste onverwachte kosten eraan gehad. Afgelopen week week bij Jos in Dieverbrug geweest. Was als vanouds heel gezellig en leerzaam. Zaken die onder andere onder handen zijn genomen zijn: krukaskeerring, thermostaat, koelsysteem. Wat nog moet gebeuren: speaker in linkerportier, lambasonde na de kat, zwakke ontvangst Philips autoradio. Ik hoop dat de Skoda nu wat probleemloze en schadevrije kilometers tegemoet gaat! Wellicht tot ziens in de Fabia! Ik zal als het wat beter weer wordt even een fotootje maken.

Bakkertje

Forumguru
Welkom Hans, en wat een verhaal, ik hoop dat je niets over hebt gehouden aa nee aanrijding (behalve de angst om opnieuw te gaan rijden).

Veel veilige km-ers gewenst met je nieuwe Fabia!

p.s. de slechte ontvangst van je philips radio komt waarschijnlijk door het ontbreken van een phantoomvoedingsadapter. Even zoeken op het forum (of via google natuurlijk) dan vind je hier het nodige over.

Hans1798

Senior Member
2016-12-10 14.19.54.jpg Goeiemiddag allemaal. Wat leuk dat jullie mij zo enthousiast welkom heten. Heb ik op andere forums nog niet zo meegemaakt! Vanochtend ben ik wat aan het prutsen geweest met de Fabia. Ondanks het slechte weer toch maar wat gepoetst en gerommeld. Heb ook ff een foto gemaakt, dit is hem dus! Straks gaan mijn vrouw en ik ermee naar Duitsland, net over de grens naar Nordhorn. Even inkopen doen en daarna lekker eten. Heb de tip van Bakkertje over de fantoomvoeding ter harte genomen, bedankt. Ben door googelen een website tegengekomen waar die dingen worden aangeboden. Maar welke moet ik precies hebben? Ik heb een Philips radio type CE152/12. Heb dit ook onder een ander topic op dit forum gepost met een link erbij van de betreffende website.

Bakkertje

Forumguru
Mooie Fabia Hans! Het beste kun je voor de adapter even naar een lokale car-hifi zaak gaan, die kunnen je het zo vertellen (en verkopen natuurlijk).
Het ligt er een beetje aan wat voor antenne stekkers er gebruikt zijn. De originele antenne heeft waarschijnlijk een Fakra stekker, terwijl het Philips toestel waarschijnlijk een reguliere DIN plug heeft.

Een linkje naar Aliexpres wil ik je niet onthouden (dit is een Fakra naar DIN stekker met voeding): https://nl.aliexpress.com/item/13-0..._8&btsid=a59ed8de-a594-42a0-a4d0-805fe876f3d4

Cordoba

Forumguru
Welkom Hans, mooie kleur die Fabia. ;)

Wat de radio betreft: anders even er uit halen, soms zit de antenne er gewoon niet goed in (en doordat de Philips apparaten vaak goede ontvangst hebben, heb je dan toch nog een redelijke ontvangst maar wel met storingen). Verder ben je naar mijn idee bij JB aan een goed adres, Jos zien we hier ook af en toe op het forum.

Hans1798

Senior Member
Gistermiddag met de Fabia en de vrouw lekker naar Duitsland geweest. 's Avonds met volle buik weer terug naar Zwolle. De auto reed heerlijk en begint ons vertrouwen te winnen. Wat ons gisteravond opviel was dat de muziek via bluetooth ontzettend goed klonk. Ik heb even geteld, maar er zitten 8 speakers in de Fabia. Het geluid klinkt in ieder geval beter dan in mijn vorige Volvo S60 en Skoda Octavia. Zeer verrassend!

Hans1798

Senior Member
Ik heb ze voor de zekerheid nog maar eens geteld. Het zijn er echt acht: twee in het voorportier, een in het achterportier en een in de hoedenplank. En dat aan beide zijden. Echt 8 speakers dus.

Fabia 123

Forumguru
Ik heb ze voor de zekerheid nog maar eens geteld. Het zijn er echt acht: twee in het voorportier, een in het achterportier en een in de hoedenplank. En dat aan beide zijden. Echt 8 speakers dus.
Jazeker mijn Fabia 1 en 2 hadden ook 8 speakers en er zijn meer verschillen. Bij de de Fabia 1 zat binnen een hendel om de tankdop te openen die hendel is daarna verdwenen. Het gekoelde dasboardkastje is niet meer leverbaar op de Fabia 3.
Wat betreft de mpi motor, er staat op dit forum veel over te lezen, en een oudere motor heeft meer onderhoud nodig maar ik heb er fijn mee gereden.

Bovenaan Onderaan