Ook even voorstellen

Hoi, ik ben Jos en rijdt sinds ongeveer 1,5 jaar een Superb. Nog geen tijd genomen om me even voor te stellen, hierbij dus.

De Superb is een 1.8 tsi in de prestige bsn uitvoering uit 2011. Ervaring met de auto is grotendeels goed.
Veel ruimte en een nette uitvoering maken het rijden plezierig. Verder is de auto bij JD Engenering langs geweest voor een stage 1 chiptuning.

Er zijn eigenlijk 2 zaken waar ik niet zo blij mee ben.
1, het alom bekende olieprobleem. 1 ltr per 1000 km, is niet echt om blij van te worden.
2, contactgeluid met de weg. De auto staat op 18 inch lichtmetaal, mooi maar luidruchtig.

Probleem 1 kan ik niet verhelpen zonder veel geld uit te geven. Ik ben benieuwd naar ervaring van leden en mogelijke oplossingen.

Probleem 2 is mogelijk te verhelpen met een kleinere wielmaat, bv 17 inch. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop hier iets wijzer te worden, groet Jos.

Arjann

Forumguru
Welkom! Ik denk dat het contactgeluid met de weg door je banden komt en omdat het 18 inch is. Tenminste, ik ga ervan uit dat je de "rolgeluiden" van je banden bedoelt. Als je 17 inch monteert zal het geluid in dat geval weg zijn, omdat er andere banden omheen zitten. Maarja, dan kan je ook andere banden om je huidige velgen monteren;)

JurgenM

Forumguru
Welkom!
Het rolgeluid hoeft niet persé iets te maken te hebben met de grootte van je velgen. Kan inderdaad ook aan het rubber liggen dat er omheen zit.

bobbl

Forumguru
Welkom Jos, het contactgeluid met de weg is een veelgehoorde klacht, ikzelf vindt ook dat die op bepaalde soorten asfalt best veel contactgeluid maakt.
Is ook best al wel eens over geschreven hier, mss de zoekfunctie gebruiken om wat te vinden.....

Leuk de reacties, voel me welkom.

Even ten aanzien van de banden. Er liggen Michelin banden onder, laten monteren na enig onderzoek op dit forum. Ondergrond maakt een groot verschil, zoab in Nederland geeft veel geluid. Het Franse asfalt veel minder, geen zoab.

Vraagje, heeft iemand een setje 17 inch liggen waar ik eens mee kan proefrijden? Horen of hier een verschil in zit.

Antera

Donateur
Van harte welkom. Het afrolgeluid is de vraag welk merk en type band je nu hebt want met een ander merk kan het al een stuk verminderen of een slag kleinere velg en ook de juist band

Bovenaan Onderaan