Ook even voorstellen

RVL

Lid
Als nieuw lid van het Skoda forum wil ik me even voorstellen; getrouwd, kinders en op zoek naar een andere auto. We hebben jaren Japans gereden (Toyota, Mazda, Honda) en nu de laatste jaren Peugeot, maar dat bevalt in het geheel niet. De Japanse auto's zijn op zich prima auto's in de eerste jaren, echter na 4 a 7 jaar is het ook wel gebeurd met ze en beginnen ze serieus kosten te maken. Uitzondering bevestigd altijd de regel natuurlijk, maar je ziet ze ouder dan 8 a 10 jaar toch echt niet veel meer rijden. Dan kom je bij de merken onze oosterburen uit.

Voorkeur gaat dus nu naar een Skoda uit, we hopen hier ideeën, tips en de info te vinden waarmee we een keuze zouden kunnen maken. Maar dat gaat wel lukken denken we!

G Rico en familie

Gieliovd

Forumguru
Welkom Rico!

Tja, als je bij Skoda wilt slagen dan is de keuze eigenlijk niet zo moeilijk. Je merk heb je al! Wil je kleiner met de familie, de Fabia. Wil je groter, de Octavia. Wil je een SUV met 4x4 (uiterlijk) dan neem je de Yeti. Wil je luxe en groot-groot dan neem je de Superb. Of toch wat anders, een Roomster?

Succes!

Roel

Lid
Ook vanuit deze kant: welkom op dit forum.
Naar wat voor een type gaat je voorkeur uit?

Wasmachineman

Forumguru
Hallo RVL, welkom hier !
Om je te helpen kiezen hoeven we alleen maar te weten wat je huidige auto is...dan bedenken we wel een mooie opvolger voor jou en familie !:D

Lordje

Actief lid
Dag RVL, welkom op het forum.
Andere mensen kunnen natuurlijk niet kiezen voor jou, maar hoop dat je hier alle info vindt die je zoekt.
Ik zie kinderen staan, als je groot bent (als ik) en de kinderen willen toch wel normaal (meer dan normaal) op de achterbank zitten, dan kan ik je alvast de Superb aanraden.

mmarechal

Actief lid
Hallo Rico, welkom en veel plezier op dit forum. Met de keuze van dit merk heb je wat mij betreft al een flinke stap gemaakt in de keuze van een prima auto. Het type en uitvoering hangt natuurlijk geheel af van jouw eigen wensen en eisen, maar voor ieder wat wils bij Skoda, zo blijkt ook wel aan de verscheidenheid aan forum leden hier!

succes en natuurlijk ook veel plezier met uitzoeken!

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en tegenwoordig heb je bij Skoda voldoende keuze. Ben benieuwd waar je voorkeur naar uit gaat.

RVL

Lid
Allemaal hartelijk dank voor het hartelijke welkom!!

De keuze is reuze... Maar de portemonnee niet... Dus de Superb is inderdaad wel de wens, maar een Fabia of Octavia binnen de mogelijkheden. De grote vraag is natuurlijk ga je voor groter maar ouder en meer kilometers, of ga je voor kleiner en nieuwer en minder kilometers op de teller... We hebben ook nog een grote vouwwagen te trekken, dus lichter dan de 1.9TDI zit er niet in. Daardoor wordt de keuze wel een stuk nauwer gelukkig, dus we zoeken het in de Fabia of de Octavia 1.9 of 2.0 (Oct.) TDI.

Kinderen zijn nog niet zo erg groot, dus die hebben ook in een Fabia nog ruimte genoeg.

Bovenaan Onderaan