Ook ik ben er...

Jan67

Lid
Beste leden,

Graag stel ik me even voor aan jullie.

Ik ben Jan, geboren in 1967 :D (maar wellicht had je dat vermoeden al).
Woonachtig in Apeldoorn en een absolute Saab liefhebber (mijn eerste Saab 99 kocht ik 1988).

De afgelopen decennia reed ik rond de 60.000 km per jaar, dus een ruime Zweed met flink wat km op de teller was meestal de keus bij aanschaf van een andere auto.
Omdat ik de afgelopen twee jaar nog maar 13.000 reed kwam ik tot de conclusie dat mijn Saab 9-5 2.2 TiD toch wel erg duur begon te worden. Op jacht naar een andere auto....

Mijn vrouw kreeg in 2002 een nieuwe Skoda Fabia wat een prima auto was** en zij ruim 10 jaar in heeft gestuurd. (**Skoda heeft immers een prima prijs / kwaliteit verhouding)
Daarom maar weer eens bij de Skoda dealer wezen buurten.
Gevolg... Mijn vrouw gaat volgende week een nieuwe Citigo rijden en ik ga het met een (voor mijn doen jong gebruikte) Fabia Combi uit 2006 doen.

Ik heb de afgelopen dagen veel op het forum gekeken en zie er heel veel nuttige informatie staan. Ook zie ik dat er snel en vaak op vragen wordt gereageerd door mensen met verstand van zaken. Lof daarvoor want dat is lang niet op alle fora het geval!

In elk geval zal ik waarschijnlijk nog wat vragen hebben m.b.t. het Audio gedeelte (hoewel er al wel heel veel op staat).

Groet, Jan

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij ons geweldige Skoda forum en veel plezier met je Fabia
Ik heb nog een Saab 96 tweetakt, 96 V4, 99 GLS automaat en een 99 handschakeling gehad. Jammer dat het merk ter ziele is gegaan.

Cordoba

Forumguru
Welkom Jan, je hebt dus ondanks je nickname voorlopig de pensioen-gerechtigde leeftijd (67) nog niet bereikt. ;)

De Fabia zal echt iets anders zijn dan een Saab, maar welke uitvoering en motorisering is het geworden? Een 2006: is dat één van de eerste facelift exemplaren, of één van de laatste pre-facelifts?

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Jan, leuke voorstelling maak je alvast :thumbsup:

mijn vader rijdt nog 1 van de laatst gemaakte "echte" 9-3's, dus voor het Slopel geworden is.. :lezen: Blijven prachtige modellen :thumbsup:

Een 2006: is dat één van de eerste facelift exemplaren, of één van de laatste pre-facelifts?
dat zijn de laatste F1's Gert ;), vanaf 2007 is de F2 er gekomen.

Cordoba

Forumguru
@Joske Je hebt gelijk het is dus of één late Fabia I, of een vroege Fabia II (ik was 3 jaar in de war). Fabia II is toch vanaf modeljaar 2007, dus najaar 2006?

Bovenaan Onderaan