Ook ik ben nieuw

Hierbij even voorstellen op het forum:

mijn naam is Alex, en ben weliswaar nieuw op dit forum, maar ben inmiddels een ervaren skoda rijder (op volgorde van aanschaf):

*Skoda 105, Benzine
*Felicia 1.9 SDI, Diesel, dus
*Felicia 1.6 GLX Benzine
*Octavia 1.6 Combi Gas
*Octavia 2.0 Combi Benzine
*Fabia 1.4 Combi Elegance Benzine
*Superb-1, 2.0 Benzine
*Superb-2, 1.9 TDI, Diesel

Ben dus met het merk meegegroeid mag je wel zeggen :winkie:

Nooit grote problemen gehad, en kleine mankementen werden snel opgelost.
Het enige terugkomende probleem bij de 2.0 benzine motoren was het motor management probleem. Ik heb 2 van die motoren gehad, en beide vertoonde op een gegeven moment deze storing. Het is een VW probleem dat bij deze motor bekend is (vreemd dat het dan ook niet meteen goed opgelost wordt met een modificatie).
Maar goed, doordat het optreedt in de garantieperiode had ik er niet echt pijn aan, maar voor anderen zal dat meer gekost hebben, denk ik.

Over de dealers ook niets dan lof, de meeste hebben hart voor het merk.
Goede herinneringen heb ik nog bij de eerste dealer, in Oosterbeek (is al heel lang geen Skoda-dealer meer). Fijn contact, en je werd daar echt goed en vlot geholpen en behandeld.
Langzamerhand wordt het merk groter, de dealers krijgen enorme panden en gaat het lijken op een VW garage (géén vooruitgang, vind ik).

Over mijn huidige auto, de Superb-2 met de 1.9 TDI motor geen klagen.
Een fijne reis-auto, met zeer vlotte motor en volop luxe.
Deze is een Ambiente uitvoering, maar met veel extra's (oa. Xenon, Bolero soundsysteem en lederen bekleding)

Hij is nu 1 jaar, dus voorlopig niet aan vervanging toe, maar de volgende zal wsch. wel de Superb-combi worden, lijkt me een fantastische auto, in ieder geval om te zien.
Je merkt dat Skoda inmiddels uit het imago-probleem aan het groeien is.
Ik hoor niets dan lof om me heen over mijn auto en het merk zelf, vele overwegen de aanschaf van een skoda, zodra ze er er echt contact mee gemaakt hebben. Sommige haken af op de toch wel forse aanschafprijs, want ook die groeit mee met het merk, maar is relatie tot de concerngenoten VW en Audi, nog altijd aantrekkelijk, als je alles meerekent.
Voor de prijs van mijn Full Loaded Superb krijg ik bij VW bijvoorbeeld een kale Passat (en al zou er net zoveel op zitten, ik vind de Superb van binnen veel mooier)

Ben benieuwd naar jullie reacties, en vooral van mensen die eveneens al lang Skoda rijden, of dat van plan zijn! :xyxthumbs:

Roel

Lid
Welkom op dit forum, Alex.
Jij bent echt merktrouw!

Trouwens, mooie lederen bekleding in je S2.

Veel plezier hier.

Gr,

Roel.

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum Alex!

Een fantastische rij met auto's heb je daar staan. Fascinerend dat je zo trouw bent gebleven al die jaren, nog geen neigingen om eens bij iemand anders achter de schermen een kijkje te nemen.

Je zit nu in de mooiste van het stel, dat kan je wel bevestigen denk ik.

Dat Skoda verandering doormaakt van een gewantrouwd merk tot een volwaardige concurrent van de eigen moedermaatschappij zegt veel over de kwaliteit en de marketing van het product. Op zich een positieve ontwikkeling maar aan de andere kant heb je ook gelijk dat het er niet allemaal op vooruit gaat, denk ik. De prijzen zullen alleen nog maar meer naar elkaar groeien (een goed merk met een goed imago kan zich dit veroorloven!) en een klantbehandeling die jij gewend zult zijn na al die jaren zal ook vervagen verwacht ik.

Of ik van plan van veel Skoda te gaan rijden. Dat is lastig te zeggen. Gezien de situatie waar ik mij nu in bevind heb ik nog geen idee wat ik ga doen. Als ik een lease auto zou mogen kiezen in de toekomst dan zal ik zeker Skoda vooropstellen. Privé, als ik nu iets zou moeten kopen, zal het waarschijnlijk een goedkoop betrouwbaar Japannertje worden vanwege de financiën.

Veel plezier verder met de Skoda en ook hier op het forum!

Bedankt voor jullie leuke reacties, Roel en Giel

Ben idd. in mijn nopjes met mijn Superb-2
Volop gadgets (en daar hou ik van), het rijdt uitstekend en je kunt goed mee in het verkeer, wat wil een automobilist nog meer.
De lederen bekleding is overigens after-market, de officiële is vele malen duurder, en nu kon ik zelf de kleur en samenstelling kiezen, het zit er echt super in!

Wat betreft de dealers, ik blijf goed behandeld worden (op een akkefietje in Breda na), maar ik mis de zéér persoonlijke benadering van de toenmalige dealer in Oosterbeek nog wel, hoor.
Kom je nu een Superb-2 kopen, dan wordt je nog steeds goed ontvangen, maar er is verschil, dat merk je wel.
Ik vraag me overigens af, Giel, of je beter uit bent met een japannertje, waarom zou je dat willen??

MinT

Lid
misschien off-topic : hoeveel heeft het leer gekost ?
Ik heb net een Skoda Superb 2.0 DSG besteld in de lease... vandaar...

Het leer kostte 1500,-, (volledig leer uitgevoerd, dus geen nep-leer op de achterzijde van de rugleuningen). Hiervoor doen ze dus de 2 voorstoelen, de volledige achterbank, ook de achterzijde van de voorstoelen, incl. het ski-luik van de achterbank enz, de middenarmsteun en de 4 portieren.
Mijn stuur en versnellingspook waren al in het leer uitgevoerd, maar dat kan je er óók bij laten doen.

Is even zoeken geweest, want ik ben nogal kieskeurig en wil er geen "kippenleer" in gesmeerd hebben ;)
Is nu hetzelfde leer als in de duurdere Britse auto's zoals Rolls Royce gebruikt worden (Connolly leder)

Ik heb gekozen voor een two-tone uitvoering, bordeau rood-zwart, met contrasterende stiksels, erg mooi en strak ingebouwd. Geen enkele naad zit verkeerd (wat je nog wel eens hoort of ziet)
Skoda levert standaard zwart leder, nogal donker en saai, vind ik zelf. Kostte bovendien 2200,-, dat scheelt nogal.

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , je hebt inderdaad al een hele reeks skoda's voor u deur zien staan als ik dat zo lees.
Dat twee kleurig leer vind ik toch wel heel mooi hoor.

MarcoO2

Forumguru
Gaaf man, als je zo;n rij Skoda's hebt gereden! En kan me voorstellen dat je met de huidige versie erg tevreden bent! Veel rijplezier nog!

Thanks, CVEGreen en Marco.
Leuk dat jullie mijn keuze's kunnen waarderen...

Ondanks dat ik nu het vlaggenschip van het merk rijd, heb ik met de kleinere broertjes ook altijd vorstelijk gereden.
Iedere keer dacht ik: veel beter kan het niet, maar dan komen ze weer met de overtreffende trap, en ga ik weer voor de bijl ;)

Ben benieuwd wat het merk verder nog gaat brengen!

Hetzer

Forumguru
Flinke lijst inderdaad, ik val met mijn 4 skoda´ś tot heden in het niet bij jou!!!!!!!!!!!!!!:laugh:

Welkom en veel plezier op dit forum

gr

Hoi Hetzer,

Die tank van jou mag er anders ook zijn, hoor ;)
ik begrijp dat je een Fabia van het nieuwe type hebt, momenteel.

Daar heb ik na mijn fabia in de rij ook naar gekeken, maar hou meer van de rondere lijnen van het 1ste type, en ben dus naar de Superb overgestapt.

Sommige vragen of die overgangen niet erg groot waren (van een Octavia naar een Fabia, en van een Fabia naar een Superb), maar zowel het downsizen als het up-sizen ging als vanzelf. Je moet het ook zo zien, dat de nieuwere types altijd een trapje hoger zijn, dus het oudere type Octavia kon goed vergeleken worden met een Fabia combi elegance van het type erna, zodat ik toch het gevoel had dat ik er qua luxe en rijeigenschappen er niet op achteruit ging.
De Fabia heb ik met veel plezier gereden, was een mooie auto om te zien, en na 2 jaar sturen was hij nog als nieuw (met oa sport-interieur, lederen stuur, navigatie enz).
De nieuwe eigenaar zal er veel plezier mee hebben gehad, denk ik, net als al de nieuwe eigenaren van mijn vorige auto's die ik gehad heb, want ik ben er erg zuinig op ;)

Gieliovd

Forumguru
Om even antwoord te geven omtrent mijn auto, hoewel het nogal offtopic is ;)

Gezien ik niet echt in de positie zal zijn om een luxe wagen te kopen zou ik beter af zijn met een oud Japannertje (ala Toyota Starlet) die gewoon doorreutelt zonder veel onderhoud. Om nou een oude Skoda Felicia te kopen, hmm. Nee. Of een goedkope Fabia die veel gedraaid heeft, nee.

Maar goed, toekomstmuziek :)

Misschien ga ik wel in het buitenland aan het werk en dan komt er gewoon een O1 1.9TDI of een Transporter busje (VAG stal hè). Wie weet.....

Ja, ik begrijp het, en je moet wat te dromen hebben, vind ik zelf ook.
Alleen de zoektocht naar een nieuwe is al leuk, toch?

Het uitzoeken van een nieuwe is voor mij echt een sport.
Omdat ik nieuw koop, maar wel iets in te ruilen heb, ga ik het hele land door, eerst via internet, en als ik een goed bod heb, dan ga ik op pad.
Deze Superb-2 heb ik aan de andere kant van het land gekocht. kost je 50,- aan benzine of diesel, maar als het je 1500,- of 2000,- aan méér inruil oplevert, dan heb ik het er wel voor over.
(Betaal ik de leren bekleding weer van ;)

Even wat foto's van mijn laatste 3 auto's toegevoegd ;)
De 1ste is de Fabia Combi, de 2de de Superb-1, en de 3 laatste foto's zijn van mijn huidige auto (de 1ste net geleverd, nog vóór de leer-inbouw, de laatste 2 erna)

Bijlagen

• Fabia Combi Elegance 007.jpg
    Fabia Combi Elegance 007.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 14
  • Superb achterzijde.jpg
    Superb achterzijde.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 14
  • Superb2 van boven 2.jpg
    Superb2 van boven 2.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 20
  • Superb-2, nov 09 001.jpg
    Superb-2, nov 09 001.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 18
  • Superb-2, nov 09 002.jpg
    Superb-2, nov 09 002.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 20

sitechris

Donateur
Het leer kostte 1500,-, (volledig leer uitgevoerd, dus geen nep-leer op de achterzijde van de rugleuningen). Hiervoor doen ze dus de 2 voorstoelen, de volledige achterbank, ook de achterzijde van de voorstoelen, incl. het ski-luik van de achterbank enz, de middenarmsteun en de 4 portieren.
Mijn stuur en versnellingspook waren al in het leer uitgevoerd, maar dat kan je er óók bij laten doen.

Is even zoeken geweest, want ik ben nogal kieskeurig en wil er geen "kippenleer" in gesmeerd hebben ;)
Is nu hetzelfde leer als in de duurdere Britse auto's zoals Rolls Royce gebruikt worden (Connolly leder)

Ik heb gekozen voor een two-tone uitvoering, bordeau rood-zwart, met contrasterende stiksels, erg mooi en strak ingebouwd. Geen enkele naad zit verkeerd (wat je nog wel eens hoort of ziet)
Skoda levert standaard zwart leder, nogal donker en saai, vind ik zelf. Kostte bovendien 2200,-, dat scheelt nogal.

uit nieuwsgierigheid: waar heb je leer laten inbouwen?

___JC___

Forumguru
Welkom hier Superb2, mooie bak hoor.
Heb zelf ook achteraf leer besteld in mn Superb 2. Gewoon via de dealer. Het leer zal niet de beste kwaliteit zijn, maar als het 4 jaar goed blijft vind ik het best. ;) De kleur wordt cognac met extra stiksels in de rugleuning en zitting. Beetje Passat CC-achtig zegmaar. Ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien!

2009-Volkswagen-Passat-CC-Interior.jpg

Ik las laatst dat er meer mogelijk was, sinds kort, en ook de prijzen zakken (ze moeten wel, denk ik)
Heb zelf ook getwijfeld over cognac, vond ik ook mooi, dus je zult tevreden zijn, denk ik. De kleur van je bijgevoegde foto is denk ik anders dan cognac, maar ook mooi.
Veel plezier met je auto, en laat nog eens weten hoe het uitgepakt is, JC

___JC___

Forumguru
Zal het hier zeker posten uiteraard. Overigens is het inderdaad geen cognac. Officieel is de kleur Tan. Bij Audi noemen ze het mustangbruin volgens mij. Ben erg benieuwd, maar moet nog 3 maanden (!!!) wachten helaas...

Whooo, dat is nogal een tijd.
Ik heb denk ik geprofiteerd van de recessie want het zat er zó in.
Ook het inzetten zelf was verbazend snel voor elkaar. Het zou 5 werkdagen duren, maar na de 2de dag kreeg ik een telefoontje dat het klaar was.
En dus geen raffel-werk, het zit er super(b) mooi in!
Ben benieuwd naar het resultaat, straks en veel vóór-plezier!

Bovenaan Onderaan