skodafryslân
Lid
Hallo, mijn naam is Jan Brouwer 55 jaar gehuwd, en ben woonachtig in Drachten.
Ik ben buschauffeur bij Arriva in het Openbaar vervoer.
Ik ben jarenlang Mercedes W123 rijder geweest, maar door de belastingmaatregelen van destijds heb ik toen besloten om mijn bolide van de hand te doen.
Het blijven kostbare autos wat onderhoud betreft en al doe je alles zelf je kunt het roestmonster vaak niet helemaal de baas.
Toen overgestapt op Volvo 850 GL ook een super auto en later een S80 2400 benzine.
Toch heb ik nu besloten om diesel te gaan rijden, in verband met de hoge brandstofkosten, de volvo rijd gemiddeld 11,6 liter per 100 km dus op de kortere afstanden loopt dit nog meer op.
Daar ik ongeveer 15000 km per jaar rijd moet dit uit kunnen.
Ik heb nu een witte Skoda Yeti 16dti uit 2011 met 205000 km op de klok aangeschaft en zal donderdag as. de oprit sieren hier in Drachten
Ik stond in twijfel voor een fabia 1200 diesel of de Yeti, maar omdat de Yeti net iets meer ruimte verschaft en de motor iets meer vermogen geeft en het uiterlijk, toch voor de Yeti gekozen.
Voorheen deed ik al het onderhoud zelf, maar wegens tijdgebrek laat ik dit de laatste paar jaar door een garage die.
Maar wie weet pak ik het zelf sleutelen wel weer op, maar ik zit met het computer gebeuren wat mij tegen houd.
Het zijn tegenwoordig allemaal sensoren, en kleppen wat elektronisch wordt aangestuurd.
De oude technieken liggen mij beter omdat je toentertijd een schroevendraaier op het kleppendeksel zette en kon horen welke cilinder niet goed meedeed, of welke kleppen rammelden.
Maar ja dat is nu dus wat anders geworden.
Ik hoop hier veel te mogen opsteken van jullie kennis omtrent de techniek etc.
Zelf hoop ik ook het een en ander te mogen bijdragen aan dit forum.
Altijd belangrijk om interessante weetjes te delen zodat autorijden voor iedereen leuk en betaalbaar en haalbaar blijft.
mvg, Jan.
Ik ben buschauffeur bij Arriva in het Openbaar vervoer.
Ik ben jarenlang Mercedes W123 rijder geweest, maar door de belastingmaatregelen van destijds heb ik toen besloten om mijn bolide van de hand te doen.
Het blijven kostbare autos wat onderhoud betreft en al doe je alles zelf je kunt het roestmonster vaak niet helemaal de baas.
Toen overgestapt op Volvo 850 GL ook een super auto en later een S80 2400 benzine.
Toch heb ik nu besloten om diesel te gaan rijden, in verband met de hoge brandstofkosten, de volvo rijd gemiddeld 11,6 liter per 100 km dus op de kortere afstanden loopt dit nog meer op.
Daar ik ongeveer 15000 km per jaar rijd moet dit uit kunnen.
Ik heb nu een witte Skoda Yeti 16dti uit 2011 met 205000 km op de klok aangeschaft en zal donderdag as. de oprit sieren hier in Drachten
Ik stond in twijfel voor een fabia 1200 diesel of de Yeti, maar omdat de Yeti net iets meer ruimte verschaft en de motor iets meer vermogen geeft en het uiterlijk, toch voor de Yeti gekozen.
Voorheen deed ik al het onderhoud zelf, maar wegens tijdgebrek laat ik dit de laatste paar jaar door een garage die.
Maar wie weet pak ik het zelf sleutelen wel weer op, maar ik zit met het computer gebeuren wat mij tegen houd.
Het zijn tegenwoordig allemaal sensoren, en kleppen wat elektronisch wordt aangestuurd.
De oude technieken liggen mij beter omdat je toentertijd een schroevendraaier op het kleppendeksel zette en kon horen welke cilinder niet goed meedeed, of welke kleppen rammelden.
Maar ja dat is nu dus wat anders geworden.
Ik hoop hier veel te mogen opsteken van jullie kennis omtrent de techniek etc.
Zelf hoop ik ook het een en ander te mogen bijdragen aan dit forum.
Altijd belangrijk om interessante weetjes te delen zodat autorijden voor iedereen leuk en betaalbaar en haalbaar blijft.
mvg, Jan.
Laatst bewerkt: