Ook last van krakende rubbertjes

Beste forummers,

Ook ik heb bij mijn f1 last van krakende rubbertjes, helemaal met deze kou nu.

Elke x over een hobbel, is het net het geluid alsof de kunstheup van een 110 jarige dame versleten is:eek:

Ik zou eventueel over willen gaan op powerflex rubbers, maar welke zou ik moeten vervangen?

Moet de auto opnieuw worden uitgelijnd?

Ik ga in iedergeval vag techniek even een mail sturen voor een offerte.

Frank
 

Cordoba

Forumguru
Frank, bij mij zijn de rubbers een paar maanden terug vervangen door Cupra-rubbers door Vagtechniek. Ik kan merken dat de besturing iets strakker is geworden, en de rubbers niet bij remmen of het kleinste hobbeltje kraken. Bij forse verkeersdrempels hoor ik ze nog wel af en toe.
 

Ronnie

Forumguru
Wanneer je net achter het voorwiel langs kijkt zie je het uiteinde van de draagarm. Dit schuift in het gewraakte rubber.
Deze moet je dus vervangen.
Ik heb het vorige week gedaan, vervangen door "Moog" rubbers. ( € 9,50 per stuk) Deze hebben een 4 punts ophanging(origineel hebben 2 punts)
De bijgevoegde link maakt het een en ander wel duidelijk.
Hierbij staan ook de nummers van de Audi A2, dit zijn de volle rubbers.
Lager vom Querlenker tauschen - polo9N.info
 
Frank, bij mij zijn de rubbers een paar maanden terug vervangen door Cupra-rubbers door Vagtechniek. Ik kan merken dat de besturing iets strakker is geworden, en de rubbers niet bij remmen of het kleinste hobbeltje kraken. Bij forse verkeersdrempels hoor ik ze nog wel af en toe.

dus het zou ook zo nog maar eens normaal kunnen zijn? hier in het gooi zijn ze nogal van de drempels en het is echt: Hobbel op --> kgggk hobbel af --> kgggk

@ronnie, ik zal even kijken.

Rijden de powerflex rubbers erg veel comfortabeler als de cupra rubbers?
 

Cordoba

Forumguru
Powerflex zijn juist superhard, en van sommigen weet ik dat ze het uit ervaring omschrijven als irritant hard bij normaal weggedrag, en ze alleen voor gebruik op een circuit geschikt vinden. De Cuprarubbers zijn juist tussen de originele en de powerflexrubbers in, en ik denk dat de Audi A2 rubbers hetzelfde zijn als de cuprarubbers.

Originele rubbers zijn hol, bij de cuprarubbers zijn de holtes opgevuld met een andere rubbersoort (voor meer stevigheid), en de powerflex zijn volledig massief van 1 materiaal.
 
Dus eigenlijk zijn de powerflex iets minder goed voor dagelijks gebruik? ookal is mijn rijstijl sportief te noemen haha:)

Ik ga even kijken wat ik ga doen, miss doe ik dat rubber wel zelf... als het wat warmer is
 

Bosi

Lid
Na de winter van 2010 - 2011 was ik het gekraak van mijn draagarm rubbers bij elke hobbel en stevige rem actie meer dan zat. Heb toen in mei 2011 de rubbers laten vervangen. Na het volgen van wat draadjes over de draagarm rubbers heb ik besloten om ze te vervangen door de cupra versie. En ondanks dat ik een 1.4 TDI heb ben ik zeer tevreden. Well iets meer diesel geluid en rol geluid in de auto (was ook in één van de draadjes aangegeven), vooral als het zaakje nog koud is, maar voor 99% afname van het gekraak en inderdaad iets strakker sturen.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb nog nooit gekraak gehoord, en maar bij mij zijn ze op advies ook vervangen tijdens de laatste grote beurt door de dealer (met ik denk de 'gewone').
Je wielen moeten idd. wel opnieuw uitgelijnd worden! ( dat heb ik geweten :tongue:)
 
Bovenaan Onderaan