Ook maar even voorstellen

snowbeast

Nieuw lid
Hoi allemaal, ik ben een ras echte haarlemmer, maar woon in Ierland sinds 1996.
Heb een toyota hilux 2009 single cab maar heb ingeruild voor een skoda yeti 2.0 Diesel 4x4 170 Bhp Outdoor, met rough road package, K&N inductie kit en racechip. Helaas is er een 14 week levertijd, wat betekent dat ik mijn nieuwe Yeti pas in Juni of zo afhaal.

Ik ben een vrijwilliger bij een search and rescue organisatie hier, en ga die auto ook gebruiken voor mijn hobby.
Ik heb een speciaal opgeleide speurhond voor "human remains detection" de yeti word aangepast met blauw zwaailicht, decals, vhf and uhf radio,s en honden kooi. Geeft je beetje indruk wat ik hoop te doen met mijn yeti wanneer ik hem in ontvangst neem.

Heb alvast wat dingetjes besteld by "superskoda"
kijk maar even op mijn Facebook pagina mbt sar work: www.facebook.com/Civildefencek9unit

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Stevige introductie ;)

ben ontzettend benieuwd naar de foto's na aflevering van de wagen en ook de foto's als de wagen omgebouwd is naar hulpvoertuig. ;)

welkom op het forum alvast!

Joske

Forumguru
Hoe zit het eigenlijk in Ierland qua taksen en prijs voor een liter diesel of benzine?

Is altijd leuk vergelijken.

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Gebeurt de chiptuning bij de dealer?

Heeft Skoda al een behoorlijk dealer netwerk in Ierland?

snowbeast

Nieuw lid
Ja, skoda heeft uitgebreid dealer netwerk, ik woon in the middle of nowhere en er zijn al 2dealers ongeveer 30 en 45 minuten rijden. Erg populair, 14 weken levertijd. Keek even naar de nederlandse prijzen voor. De 2 liter diesel outdoor 170. Bhp 4x4 kreeg wel even schock, 5000 euro duurder!!!!!
Neem chiptune box van uk company tdi chiptuning, 225 bhp en 420 nm torque ( ongeveer)

CDK

Forumguru
Dan zal de mijne ruim 18k goedkoper zijn aan de andere kant van de plas vermoed ik..... Bizar eigenlijk 1 Fabia of 2 Citigo's aan BPM op een Superb :sterretjes:

Cordoba

Forumguru
Welkom snowbeast :bloemen:Leuke introductie, maar ik vraag me wel af hoe het dan zit met blauwe zwaailichten in Ierland? Hier in NL mag je ze voor dergelijke voertuigen niet alleen niet gebruiken, maar niet eens aanwezig hebben. Gezien het feit dat de hond getraind is, in het zoeken naar menselijke overblijfselen, is snelheid letterlijk niet meer van levensbelang, dus vandaar mijn verbazing. Ook is het hier zo, dat iedere chauffeur op een hulpvoertuig (brandweer, politie of ambulance) pas met zwaailicht en sirene mag rijden nadat ie met goed gevolg een speciale opleiding daarvoor heeft gehad.

snowbeast

Nieuw lid
Hier ook speciala bestuurders cursus gevolgd, wij zijn een reddingsdienst opgezet door de staat.
Al's backup voor eerste hulpdiensten, gebruik mijn blauw licht Allen maar Al's waarschuwing op plaats misdrijf

Bovenaan Onderaan