Ook maar even voorstellen

Hoi!

Ik ben Lennard. Na 4 jaar in een Seat Leon rond gerold te hebben is het tijd voor een nieuw lease apparaat.

Na 2 Seats nu een uitstapje naar een andere VAG buddy.

Aangezien ik er toch even mee moet doen, maar eens leuk uitgepakt.

SKODA Octavia Combi 2.0 TDI 150pk Greentech Style Business
  • Drive set up, controle van instellingen voor o.a. motor,
  • stuurbekrachtiging en Climatronic
  • Sunset (extra donker getinte ramen)
  • Verwarmbare voorruit
  • Dynamic pakket
  • Sportstoelen
  • Instap sierlijsten voor
  • Lederen 3-spaaks sportstuurwiel
  • Hill Hold Control
  • Micro-USB kabel voor MDI interface
  • Trekhaak vast, voorzien van 13-polige kabelset
  • Chrome strip voor- & achterbumper
  • 18" lichtmetalen velgen Oxxo Decimus Black polished

Ik kan em morgen ophalen, dus ben benieuwd :)
Verwacht overigens niet heel veel te posten zolang het blijft werken. De auto is vrij compleet, en aangezien het lease is wordt er weinig aan gehobbyt.

Dealer belde alleen gisteren dat de MDI optie niet meer mogelijk was. Weet iemand of die hele ingang is komen te vervallen?

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen :)

Rallye

Forumguru
Welkom! Volgens mij is een USB-aansluiting (bij een O3 wordt niet van MDI gesproken) standaard bij een navigatie Amundsen of Columbus (die ik in een Business-uitvoering verwacht). De oplossing ziet er wel wat "after market" uit, zie het plaatje (van internet), en zou dus toch een "extra" kunnen zijn. De vraag is dus: heb je geen MDI, maar gewoon wel USB?

IMG_0409.JPG

Bij beide genoemde navigatiesystemen is overigens wel voorzien in de mogelijkheid om een SD-kaartje te gebruiken, dus MP3-loos hooef je niet te zijn, mocht ook USB ontbreken.

Ja USB is wel standaard geloof ik .
Alleen had gehoopt dat ik dus een extra kabel voor mn telefoon heb.
Dus dan een SD kaart en USB voor muziek, dashcam in de 12v zonder verdeler blok etc.
Maargoed, we zien het morgen wel.

Telefoon op laden via USB schiet nu in elk geval niet op.

Hopelijk werkt dat mirrorlink ook een beetje. Dat lijkt me dan wel weer tof (en dan laat ik gewoon muziek/video op mn telefoon ipv de usb stick)

Rallye

Forumguru
Voor je een verkeerde termen went: Mirrorlink is de voorganger van Android Auto. Werkt maar met een paar Android telefoons. Op een Skoda-radio zit Smartlink; als dat geactiveerd is heb je Android Auto en Apple Carplay.

Meestal moet Smartlink apart geactiveerd worden (af fabriek of door de dealer), anders heb je wel het menupunt op ja radio, maar krijg je bij het aantippen daarvan de melding dat je naar de dealer moet. Is Smartlink bij jouw auto geactiveerd?

Voor je een verkeerde termen went: Mirrorlink is de voorganger van Android Auto. Werkt maar met een paar Android telefoons. Op een Skoda-radio zit Smartlink; als dat geactiveerd is heb je Android Auto en Apple Carplay.

Meestal moet Smartlink apart geactiveerd worden (af fabriek of door de dealer), anders heb je wel het menupunt op ja radio, maar krijg je bij het aantippen daarvan de melding dat je naar de dealer moet. Is Smartlink bij jouw auto geactiveerd?

Aiii.... dat weet ik niet. Goed dat je het zegt. Aangezien ik em toch bij de dealer ophaal morgen even vragen.
Er moet een columbus ding inzitten. Maar ik had gehoopt dat je gewoon je scherm kon mirroren en alles kon gebruiken, maar dat was weer iets te makkelijk gedacht dus.

Net nog even wat verder gelezen op het forum, maar zoals gewoonlijk is multimedia en automotive 1 grote teleurstelling. Ik zal in elk geval vragen of ze het (gratis?) kunnen activeren, al zag ik 232euro in de skoda shop staan.

Dan kan ik altijd kijken of ik er iets mee kan, of dat het gewoon weer een telefoon aan het dashboard tapen wordt.

Rallye

Forumguru
Net nog even wat verder gelezen op het forum, maar zoals gewoonlijk is multimedia en automotive 1 grote teleurstelling. Ik zal in elk geval vragen of ze het (gratis?) kunnen activeren, al zag ik 232euro in de skoda shop staan.

Dan kan ik altijd kijken of ik er iets mee kan, of dat het gewoon weer een telefoon aan het dashboard tapen wordt.

Klopt. Maar ik kan alleen mijn ervaring van de Amundsen weergeven. Wellicht staat Carplay bij een Columbus wel standaard aan?

Bovenaan Onderaan