Ook voorstellen (Skoda Octavia III/5E RS Combi - Rio Red Metallic)

MishaM

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik ben Misha, begin 30 en woon in de buurt van Schiphol.
Sinds kort (ongeveer 1,5 maand) ben ik de trotse eigenaar van een Skoda Octavia III/5E RS Combi in de (prachtige) kleur Rio Red Metallic die hoofdzakelijk gebruikt wordt voor woon-werk verkeer. Mijn vorige auto was een Honda CR-Z, ook erg leuk en kartachtig na wat aanpassingen, maar te klein met een baby erbij.
De RS is een heerlijke rustige snelle reisauto merk ik (na 2000km) maar.... er zijn wat verbeteringen mogelijk.
Zo ga ik hopelijk binnenkort aan de slag met verbetering van het onderstel en een iets sportiever geluid (en natuurlijk wat chiptuning).
Ik vind de auto namelijk te onrustig (hard) op korte oneffenheden en te zacht als er echt druk op het onderstel wordt uitgeoefend.
En ik vind hem/haar (ben ik nog niet uit) erg stil voor een sportieve auto :), dus voor dat ik aan de slag ga met software aanpassingen zou ik graag een compleet andere uitlaatlijn (vanaf de turbo) willen, en een ander inlaat traject.
Daarnaast zou ik nog wat fabrieksopties na installeren, zoals een automatische achterklep. Dus mocht iemand tips hebben...

Om te beginnen zou ik graag aan de slag gaan met wat tweedehands artikelen, om een beetje te spelen, voordat ik naar een definitieve set-up ga. Dus als iemand weet waar te vinden... hoor ik het graag :)

Mijn eerste aanpassing is overigens de installatie van een set AlloyGators geweest. Want met dat parallel inparkeren bij ons in de straat... Resultaat vind ik erg geslaagd (voor een beschermende maatregel). Want het lijkt eerder als of er een getrokken band op zit dan een velgbeschermer.

Verder houd ik ook van een beetje detailling. Dus hoewel de auto al gepolijst en gewaxt was bij de dealer, heb ik hem zelf in de Poorboys EXP (sealant) gezet, en gaat daar deze of volgende week nog een laagje Dodo Juice Supernatural Wax overheen.

Ik hoop hier veel info op te doen, en wellicht te kunnen delen en misschien een keer sommige van jullie persoonlijk te ontmoeten op een Meeting!

Bijlagen

• IMG_20170519_174943_HDR.jpg
    IMG_20170519_174943_HDR.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 330
  • IMG_20170520_183707_HDR.jpg
    IMG_20170520_183707_HDR.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 128

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom @MishaM, gefeliciteerd met je RS en succes met je aanpassingen :thumbsup:
Voor je uitlaat op maat kan je goed terecht bij http://www.nmparts.nl in Noordwijkerhout of bij http://www.jmtuning.nl in Dirkshorn. Ook is het mogelijk om uitlaatdelen en / dempers van bijvoorbeeld Miltek of Supersprint te bestellen en te laten monteren bij forumlid @Antera in de regio Breda :jaja:

Voor chiptuning zou ik naar 1 van de onderstaande adressen gaan.

Hartog - Alkmaar
JD - Lochem
TVS - Varsseveld
Vag Techniek - Nuenen
VVT - Marum

Antera

Donateur
Van harte welkom en al heel wat plannen. Goede wel te verstaan. Onderstel word dan een schroefset of misschien een paar leuke bilstein dempers die je weggedragingen ook al beter gana laten aanvoelen als zal de korte hobbels altijd wel een "dreun" blijven geven. En en word erg lastig als ik de KW streetcomfort wel een set die heel erg in de richting komt vind ik aan jouw wensen

Mocht je meer info willen dan kan je me altijd whatsappen of mailen

Rallye

Forumguru
Leuk. Ben benieuwd naar die Gators. Foto?

Welke banden heb je er nu op liggen? Op de foto ziet het profiel er er grof uit.

Welke extra's heb je nog op je auto? Ben benieuwd of het je lukt met de klep. Ik vind hem erg handig.

Cordoba

Forumguru
Volgens mij unieke kleur voor een Nederlandse RS. Die AlloyGator is zo te zien net zo iets als RimSaver.

MishaM

Actief lid
Leuk. Ben benieuwd naar die Gators. Foto?

Welke banden heb je er nu op liggen? Op de foto ziet het profiel er er grof uit.

Welke extra's heb je nog op je auto? Ben benieuwd of het je lukt met de klep. Ik vind hem erg handig.

De banden zijn all-season inderdaad (Vredestein Quatrac 3) Zou er zelf nooit voor gekozen hebben, maar vallen 100% mee. Zeker bij accelereren, weinig grip verlies! Hiervoor niet zulke goede ervaringen gehad met Vredestein overigens. Dus dubbele meevaller.

Fotootje van de Gates volgt.

@Cordoba idd net als de Rimsavers, maar een stuk stuk steviger.

MishaM

Actief lid
Bedankt voor het hartelijke welkom overigens!

@Antera ik zat inderdaad naar Bilsteins te kijken. Een beetje stevig(er) is niet erg (fijn zelfs) maar trillingen en instabiliteit in het onderstel vind ik eigenlijk onacceptabel. Volgens mij komt dat door te harde standaard dempers. Ik had bij mijn vorige auto veel succes met het plaatsen van een Eibach pro-kit, maar dat lost het demper probleem niet op. En zoals je ziet staat hij/ze wat hoog op poten. :jaja:

Laatst bewerkt:

MishaM

Actief lid
@Rallye zoals beloofd de foto's:

Bijlagen

• IMG_20170620_170639-1296x2304.jpg
    IMG_20170620_170639-1296x2304.jpg
    810,4 KB · Weergaven: 236
  • IMG_20170620_170645-1296x2304.jpg
    IMG_20170620_170645-1296x2304.jpg
    951 KB · Weergaven: 228

Rallye

Forumguru
Bedankt. Ik kan mij er niet echt een goed beeld van vormen. Het lijkt er wel op dat jouw velg veel meer naar buiten komt dan bij mij.

MishaM

Actief lid
Dat weet ik niet ;), maar dit zijn de standaard skoda velgen zonder spacers. Kan dus ook gezichtsbedrog zijn door de AlloyGators.
Ik heb ook getwijfeld, maar achteraf gezien zou ik willen dat ik het meteen had gedaan. Ik vind ze mooi en bovendien worden ze goed gebruikt zoals je ziet :deuk:

Bovenaan Onderaan