Ooops...

EdK

Forumguru
Maar goed het is balen en hoop dat je All risk verzekerd bent !
Maar dan nog, de premie zal wat duurder gaan worden vermoed ik ....:pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Lantaarnpalen kunnen heel onberekenbare dingen doen.
Midden jaren '80, toen ik voor mijn werkgever (een groot tanktransportbedrijf) nog o.a. de schadeafhandeling deed, reed een van onze wagens op de snelweg richting Gent - zoals de chauffeur op het schadeformulier had genoteerd - tegen een "plotseling overstekende lantaarnpaal".

Kan niet, zou je zeggen, maar nader onderzoek bewees dat de chauffeur strikt genomen gelijk had. Want: een tegenligger was tegen zo'n in de brede middenberm staande paal aangereden, waardoor deze omklapte en daadwerkelijk op ca. 2,5 meter hoogte over de rijstrook heen stak waar onze auto naderde.
Vrij behoorlijke schade ook nog trouwens, de linker A-stijl van de DAF zat helemaal om de paal heengekruld. Maar die stijl was wel sterk genoeg, want de chauffeur had geen schrammetje opgelopen en ook geen deuk in zijn gevoel voor humor...
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb met mn hobby auto ook een keer zijwaarts een paal geraakt, na een 180 graden slip. Paal stond toen wel behoorlijk scheef. Deuk in deur (en ego).
Aan de sporen in het gras kan je zien dat ik niet de eerste was, ik draaide nl op het asfalt.
"Toevallig" hadden ze 2 weken later het asfalt in de bocht vernieuwd...
1728736551400.jpeg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Je gelooft het niet maar de paal staat alleen iets scheef
Pas op hiermee, want hij kan evengoed ondergronds ( net onder tegels ) geknikt zijn !!
Doordat wij op veel bungalowparken zitten voor werk met infra aanleg etc, plaatsen wij ook lantaarnpalen en derhalve ook vaak aanrij schade ( je bent hier niet allen in hoor ) En vaak als je aankomt dan lijkt het wel mee te vallen, maar bij nader onderzoek gaat dan bv het luikje waar de zekeringen een aansluitklemmen zitten niet meer open ( zit klem) of dat hij dus ondergronds dus geknikt is..

Maar ook dat het armatuur bovenin door de klap een opdonder heeft gehad en dat de klem waarmee de lamp zich klemt aan de paal is gebroken...
En ja dan zijn de kosten een paal en een armatuur en arbeidsuren......... (min 2 man)

Dus hou er toch even rekening mee dat je alsnog een rekening van de eigenaar lantaarnpaal krijgt toegeschoven.... :pieker:
 

064harry

Donateur
Ik heb alles netjes opgegeven. De lantaarnpaal staat nl in een woonwijk. En ik weet zeker dat meerdere mensen het gezien hadden. Dus netjes aan de gemeente doorgegeven. Ik hoor het wel. De auto is inmiddels weer klaar. Alleen maakt ie nu bij 110 km per uur een raar geluid.
Dus moet ik nog effe terug.
Ook waren mijn koplampen voorzien van een wrap. De tint die er opzat had de schadehersteller niet. Iets donkerder zei hij. Dat had ie wel. In zag in het donker niets meer. Dus dat is er weer af. En ik laat het ook maar zo.
 

EdK

Forumguru
Ja een ongeluk zit soms in een klein hoekje........
Maar in alle gevallen bij een ongeluk is het belangrijkst dat buiten je ego je verder zelf geen schade hebt..
Dat blik en plastic is weer relatief makkelijk te vervangen, en ook dat rare geluid dat zal op te lossen zijn...
Misschien de bodemplaat die niet goed vastzit ??
 

064harry

Donateur
Ja ... bij de 'gewone" lantaarnpaal zit z'n breekpunt. Die kunnen niets hebben. Maar deze leek wel volgegoten met beton.
Hij stond een beetje scheef en de lak was er een beetje af.
 

EdK

Forumguru
In principe staat het meest van de lantaarnpalen op de kleef.
En behoren ze ook afgevuld met zand te worden aan binnenzijde...
Dat laatste word vaak vergeten.

In duitsland (beieren) een 3 tal projecten gedaan en met duitse grondwerkers ingehuurd en die vonden het maar vreemd dat we ze plaatsten op de kleef.
Daar word er rondom een laag beton omheen gedaan, wat wij maar weer vreemd vonden....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ja ... bij de 'gewone" lantaarnpaal zit z'n breekpunt. Die kunnen niets hebben. Maar deze leek wel volgegoten met beton.
Hij stond een beetje scheef en de lak was er een beetje af.
Er zijn ook lichtmasten waar ANWB-borden of zo aan hangen (met van die wit/blauwe strepen). Die geven héél weinig mee.
Heb er wel eens een zien staan met een Porsche er omheengevouwen vanwege een dronken BMW-rijder die met een noodvaart vanaf de Welplaatweg de Botlekweg opdraaide, die had mijn Ascona Hatchback nog net op de achterbumper aangetikt en de Porsche midscheeps geramd. Een regenachtige vrijdagmiddag in 1984 - ik was flink wat later thuis.
Maar die paal stond nog keurig rechtop... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan