Op hol geslagen kachel

Giant

Forumguru
Sinds enkele weken reageert de kachel in mijn Superb combi vreemd. Soms blijft de climatronic hangen en blijft de verwarming door stoken als de ingestelde temperatuur al lang behaald is. Ze je hem dan koeler dan blijft hij koude lucht aanvoeren tot je het gevoel hebt dat je in een iglo rijdt. Even naar 'maximaal' of 'minimaal' schakelen lijkt het euvel te verhelpen. Tot je het contact uit gezet hebt, dan komt het euvel (soms) weer terug. Herkent iemand dit en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Ik heb voor de zekerheid het koelvloeistofpeil wel gecontroleerd. Die stond prcies op 'min' en die heb ik iets bij gevuld tot 'max' in koude toestand, maar dat geeft geen verschil.

MennoW

Forumguru
heel hard slaan! helpt vogens mijn opa bij alle technische dingen..
ik zou gewoon even langs een dealer rijden. Succes, want je kachel heb je wel nodig komende tijd.

Antera

Donateur
Word even uitlezen ik verwacht dat je klep voor de warm/koude regeling kapot is. Indien gewenst kan ik deze wel vervangen als het moet

Giant

Forumguru
Probleem verholpen. Even tijd gevonden om bij de dealer langs te gaan. Die heeft de auto uitgelezen en in de historie kwam een te lage accu spanning voor. Die s inderdaad een keer helemaal leeg gelopen in enkele uren tijd door een centrale regelunit die overleden was. Die is vervangen en mogelijk is er daarbij iets niet goed gegaan met de basisinstellingen van de regelkleppen van de verwarming. Die zijn nu softwarematig weer terug gezet naar de standaard positie, waardoor de kleppen weer de volle bandbreedte van warm tot koud kunnen bestrijken. Heerlijk weer, een normaal functionerende climatronic, zeker met de vorst momenteel

Bovenaan Onderaan