Opah Thoeter, mijn 4de Škoda

Ben 73 en kom uit Balen in België. Heb net mijn 2de Karoq Clever 1,5 DSG7 besteld en verwacht hem (haar) midden september. Sinds 2012 is dit mijn 2de Karoq na 2 Octavia's. Mijn huidige Karoq heeft er iets meer dan 180.000km opzitten in 4,5 jaar. Hij heeft zowat heel west Europa doorkruist vooral langs alle mogelijke soorten van banen en wegen. Een autobahn slechts in hoogste nood als het niet anders kon.

dirkie996

Forumguru
Welkom. Wanneer heb je die dan besteld? Want levering september 2022 zou bijna betekenen: besteld januari 2022. Of heb je 'n versie gekocht die al door de dealer was besteld, begin dit jaar?

Ik denk niet dat het een door de dealer vroeger bestelde uitvoering is, besteld laatste week juni en in de voorgaande week is er nog 2x een aanpassing geweest in de opties door mij. Je weet natuurlijk nooit zij laten het achterste van hun tong ook niet altijd zien. Ik zou eerder kunnen denken dat het te maken heeft met de kleur keuze. Als er een batch voorzien is probeert men die wagens samen te brengen en zolang alle onderdelen zoals op de bestelling voorzien voorradig zijn wordt hij voorgetrokken. Althans dat is mijn persoonlijke mening. Tot verleden vrijdag was alles nog zoals voorzien. We wachten geduldig af.

dirkie996

Forumguru
@Opah Thoeter : ik heb de mijne, Sportline 2.0 tsi 4x4, besteld eind jan ‘22. Normale leveringsdatum 06/09/22. Volgens Myskoda in produktie sedert 10/06/22. Nu algemene stilte. Contact gehad met de dealer en die vertelde me dat m’n Karoq onderweg is naar import.
We zullen zien, eerst ga ik nu voor 3 weken op vakantie met de Octavia. Hopelijk bij terugkomst staat ie klaar. Hopelijk geen taferelen zoals bij levering Octavia’s.

Uit wat ik zoal op internet lees is de levertermijn van de sportline en de 4x4 beduidend langer dan van de andere karoq's, vermoedelijk leverproblemen van sommige onderdelen. Ik vertrek nu ook voor 5 dagen naar Duitsland. Ben dan 2 weken thuis en ga dan voor 2 weken naar Oostenrijk. 3 weken later ga ik voor 10 dagen naar Frankrijk. Hoop dat de levering net na Oostenrijk valt zodat ik de eerste 1000km hier kan afwerken voor ik naar Frankrijkvertrek.
Prettig verlof en laat maar weten hoe de levering verloopt.

dirkie996

Forumguru
Dat ervaar ik ook, dat rijden zonder stress. Door omstandigheden, nog maar ‘n 1000km gereden, maar bevalt prima. Goede zithouding, comfortabele zetels, soepele dsg en rijdt verbazend stil, voor z’n klasse( komt misschien ook wel door de hogere banden, serie 50).

Bovenaan Onderaan