Opbergbox onder stoel

Skoda-MAN

Forumguru
Als je stoelen elektrisch verstelbare zijn past er geen kastje onder.
Ik heb handmatige stoelverstelling en het kastje onder de rechter voorstoel gemonteerd. Je moet hiervoor de stoelrails losmaken, de rugleuning naar voren draaien en dan de stoel naar achteren kantelen. Op die manier heb je voldoende ruimte voor het monteren van het kastje.
Ik kon maar 3 van de 4 schroeven gebruiken omdat het frame van de stoel gewijzigd was (modeljaar 2015) maar dat is geen probleem.
Wat kun je er instoppen, niet veel maar veiligheidsvest en de instructieboekjes gaat makkelijk.
Voor de prijs is het een degelijke extra opbergruimte wat met het juiste gereedschap met een half uur gemonteerd kan worden.

fonzamundo

Forumguru
Bedankt voor je heel duidelijke uitleg! :dankje:
Heb jij ook stoelverwarming?

Hier idd handmatige stoelen, maar zou niet graag de stoelverwarming naar de tuut-tuut helpen als ik begin schroeven in te draaien :)

Skoda-MAN

Forumguru
Ja ik heb stoelverwarming. Bij het kastje worden de juiste torx schroeven meegeleverd.
Als je de stoel zo naar achteren kantelt hoef je zelfs de stekkers niet los te maken.

Skoda-MAN

Forumguru
Extra info :
Ik heb nadat het contact 10 minuten uitgeschakeld was en de sleutel verwijderd de accu minpool losgehaald.
Of het echt nodig was weet ik niet maar ik ben voorzichtig met eventuele airbags die zonodig moeten bewijzen dat ze werken.
Niet alleen voor de herrie die ze maken maar ook de schade die ze veroorzaken.
Als je de accu weer aangesloten hebt en je zet het contact aan dan blijven enkele storingslampjes branden. Die gaan uit na een klein stukje rijden waarbij je ook wat stuurbewegingen moet maken.
Of de accu loskoppelen echt nodig is weet ik niet zeker, de ene roept van wel de andere van niet. Het "wel" kamp heb ik gevolgd.

EdK

Forumguru
Bij de Yeti zijn het lade's onder de stoelen.
Althans de bijrijdster stoel heeft deze van fabriek af meegekregen.
Maar de berijderstoel had het niet in deze, maar superskoda had / heeft deze ook in zijn assortiment.
Dus aangeschaft en zelf gemonteerd !
Simpel klusje op zich en zoals gezegd moet je de slede bouten ( 4x ) losnemen en rugleuning eerst naar voorste stand zetten en dan naar achterbank kantelen de gehele stoel.
Dan is het netaan te monteren !

Ruimte die je creeert ?? past me mapje met autopapieren in en een heleboel klein grut wat de bijrijdster niet hoeft te zien...

Cordoba

Forumguru
Volgens mij hebben vrijwel alle VAG-modellen met stoelen zonder elektrische bediening de mogelijkheid om zo'n opberglade onder de stoel te monteren. Handig om wat kleine zaken op te bergen, zoals bijv. setje reservelampen, sleutel van slotbouten enz.

newwolf84

Forumguru
Heb deze lade ook besteld bij superskoda voor onder de bestuurdersstoel. Was even een gepruts, had de stoel niet van de rails gehaald maar met een beetje doorzettingsvermogen is het gelukt. Veel ruimte is het niet maar wel erg makkelijk voor allerhande kleine prullaria. Onder de stoel zitten al voorgeboorde gaten waarin je de bijgeleverde schroeven in kunt draaien.

fonzamundo

Forumguru
Bedankt voor de reacties. Denk er serieus over na om (na levering van de wagen) dit accessoire te installeren.
Misschien nog net even kijken of de neerklapbare rugleuning van de passagiersstoel (want die heb ik besteld) geen roet in het eten gooit...

Ik hou jullie op de hoogte :jaja:

Superhandige kastjes; gebruik de ene voor de autopapieren en de ander voor de eerste hulp kit.
De spullen liggen daar relatief koel en veilig!

fonzamundo

Forumguru
Vandaag het opbergboxje binnen gekregen van SuperSkoda (in een originele VAG-doos uiteraard :jaja:).

Maar wat een kr#@ng om te plaatsen zeg!
Ik wou natuurlijk wel eigenwijs zijn en de stoel niet uit de rails halen (net als @newwolf84) en heb gelukkig kleine handjes (+ ben het gewend om bij de oldtimers in heel nauwe hoekjes en kantjes te moeten werken).
Het wordt dan wel heel krap en de rug begint op den duur ook tegen te werken als je de ganse tijd voorover gebogen zit (in een nauwe garage waar de deuren nét open kunnen).

Uiteindelijk hangt ie wel aan de stoel (zij het maar met drie schroeven i.p.v. vier - had een zo'n clipje vergeten in het gat te schuiven :banghead:). Maar dat is meer dan voldoende om niet naar onderen te donderen :D

Anyway, deze is inderdaad een aanrader: de autopapieren kunnen er vlotjes in, wat papier en wegenkaarten (jaja, ik heb die nog zelfs al zit er een GPS ingebouwd - je weet maar nooit als die vriendelijke dame er plots mee ophoudt!) kunnen ook nog.

One happy camper hier :cheer:

Heb langs de kant chauffeur zo een klein vakje om hesjes in te steken . Kan ik daar ook nog zo een kastje plaatsen ? Is er ook nog plaats als er reeds een Smartgate onder deze stoel zit . Alvast bedankt voor de wijze raad

fonzamundo

Forumguru
Heb langs de kant chauffeur zo een klein vakje om hesjes in te steken . Kan ik daar ook nog zo een kastje plaatsen ? Is er ook nog plaats als er reeds een Smartgate onder deze stoel zit . Alvast bedankt voor de wijze raad
Nope kan dan niet meer. Dat is ook de reden waarom ik maar eentje heb geplaatst onder de passagiersstoel

Bovenaan Onderaan