Opbergvakje linksvoor stuk

Senned

Actief lid
Afgelopen week het opbergvakje linksvooronder stuk gemaakt.
Het was het me al een paar keer voorgevallen dat bakje nog open stond - ofdat bakje vanzelf openviel (denk ik ?) en dat bij het instappen met mijn rechterbeen tegen het open bakje schampte. Meestal zonder veel erg tot afgelopen week. heel bakje naar beneden. Blijkbaar niets afgebroken, enkel het deksel erafgekomen - Aan de sporen te zien was deze vastgeplakt aan het open-toe mechanisme. Ik denk dat de beste en simpelste oplossing zal zijn om deze opnieuw vast te plakken met secondelijm.

Iemand die mijn ervaring ook al meemaakte?

Joske

Forumguru
ter info... zo een nieuw vakje kost 153 euro bij de stealer.

Op onderstaande tekening mss nog even aangeven wat er juist stuk was?

Naamloos.png

Senned

Actief lid
bedankt voor de tekening. stuk 21 is losgekomen van stuk 23. maar nergens gebroken - is blijkbaar gewoon met lijm geplakt.
Ben ik echt de enige die ooit met zijn been tegen dit vak stoot?

153 euro bij de stealer - - zal em toch niet worden lijkt me - eerst zelf eens proberen netjes te repareren.

andrehj

Forumguru
Ik zou niet weten hoe je tegen dit vakje aan moet stoten, het steekt toch niet buiten het dashboard?
Over de lijm: het gaat hier om een kunststof. Voordat je een goed lijmadvies kunt geven moet je eerst weten wat voor soort kunststof het is. Vaak staat dat wel ergens in het onderdeel vermeld (voor recycle-doeleinden). Zoek naar een afkorting als PP, ABS, PET, PE, PVC etc.

Eltjo

Forumguru
... en kijk daarna eens in de lijmwijzer van Bison. Waarschijnlijk komt je uit bij Hard-plastic lijm of iets dergelijks (geschikt voor ABS, hard PVC, Perspex, NIET voor PP en PTFE).
Met secondenlijm gaat dat vaak toch niet. Anders wellicht met siliconenkit als het grotere te verlijmen vlakken zijn. En soms is het alleen te lassen zoals bij mij een scheur in de vezelversterkte kap over de motor.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan