Opeens forse verbindingsproblemen met Android Auto

Roel Salden

Nieuw lid
Sinds 3 weken beschik ik over een Kodiaq Sportline Business, zeer tevreden hierover !
Sinds enkele dagen hapert de draadloze verbinding tussen mijn Samsung S22+ en Android Auto . Ik heb mijn samsung al eens verwijderd en opnieuw gekoppeld, mijn telefoon opnieuw opgestart en de laatste updates geinstalleerd. ( Android auto versie 9.1.631044)
Echter blijft het draadloos koppelen een probleem ( Bedraad geen probleem) ... nu zou ik het fijn vinden wanneer ik draadloos Android Auto kan blijven gebruiken.....

wie heeft de tip die me hierbij kan helpen ?

Roel Salden

Nieuw lid
thx, even hard deze update geïnstalleerd, benieuwd hoe de terugweg naar huis gaat straks ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

Roel Salden

Nieuw lid
helaas wist ik de weg goed uit mijn hoofd, want Android Auto werkte niet mee ;)
Heb Android Auto en Samsung al een support vraag gesteld,
vanochtend met de bekabelde variant geen enkel probleem.
volgens mij verliest hij connectie, waardoor hij eruit klapt

Frup

Forumguru
Misschien helpt het om alle draadloze koppelingen (BT) te verwijderen en dan opnieuw te koppelen.

TheoTigerSkoda

Nieuw lid
Iphone Carplay werkt op dit moment ook niet goed. Zelfs de de navigatie van de auto geeft een foute positie aan. De helft van de tijd rij ik niet door Noord-Holland maar door de Noordzee of blijft hangen op één plek. Ggevolg is dat cruise controle dan niet correct werkt. je betaald er voor maar het werk de helft van de tijd niet.
Ik rij weer met mijn eigen losse Garmin navigatie die werkt wel.

Herzog Jan

Forumguru
Misschien de telefoon even opnieuw opstarten ?
Ik had laatst ook zo iets. Kreeg na een update het zaakje ook niet meer aan de gang. Nadat ik de telefoon opnieuw opgestart had ging het weer.

TheoTigerSkoda

Nieuw lid
Herzog Jan, bedankt voor de tip. Dit uitgeprobeerd en jawel. De boel werkt weer naar behoren.
Ik heb nog wel een paar vragen, misschien weet jij dat ook.
- het viel mij op dat Bluetooth even verbonden is en dan weer aangeeft geen verbinding te hebben met Myskoda xxxx.
- Mijn vraag: waar haalt Carplay de GPS verbinding vandaan? Van de GPS ontvanger van de auto of van mijn telefoon?

CITIGO

Senior Member
Wij hebben altijd problemen als er 2 samsung telefoons in de auto aanwezig zijn, het systeem raakt dan in de war geen contact meer met de telefoons en android auto en alles moet dan opnieuw opgestart worden. Meer mensen hier een prbleem mee.?

Rallye

Forumguru
@TheoTigerSkoda De telefoon maakt bij CarPlay volgens mij eerst contact via bluetooth. Daarna herkent hij de telefoon, weet dat die telefoon via Carplay mag verbinden en maakt de draadloze (soort wifi) verbinding met je telefoon. CarPlay heeft geen “verbinding met” GPS, maar wat je ziet is een eenvoudige weergave van het beeldscherm van je telefoon. Bij CarPlay doetje telefoon dus alle werk. De navi doet niets.

Bovenaan Onderaan