Opel Astra GTC OPC vs Megane RS

Welke hot-hatch coupé kies jij?

• Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

MarcoO2

Forumguru
Daar hoef ik geen seconde over na te denken: de Renault!!! Heel veel beter dan dat wordt het niet voor dat geld...

sitechris

Donateur
Ik kies 100% voor de Megane. Prijsverschil is way to big. Zelfs een full option Megane RS is nog gewoon goedkoper. Plus dat ik de Megane mooier vind.

Ondanks dat Opel zo trots vertelt over de lichte stoelen, wegen alle Opels fors zwaarder dan concurrenten. Ben benieuwd naar totaalgewicht van de OPC en gewicht van bv Megane RS.

LT83

Forumguru
Zeker de Renault. Ik heb zelfs zon vermoeden dan een Opel uberhaupt nooit een optie voor mij zal gaan worden, waarom...geen idee? Van jongs af aan gewoon
totaal niet mijn merk. Persoonlijk vind ik de Megane RS wel iets te "hardcore", maar een keuze tussen deze twee is makkelijk 100% Renault.

@ Chris..ben je al serieus aan het zoeken naar een opvolger van de GTI?

E

Ex-lid 2926

De Megane RS is een gave auto. Razendsnel en volgens de autojournalisten die de auto hebben gereden ook scherp sturend. Ook de motor is lekker alert.
Maar ja, ik heb wel iets met Opel en de Astra GTC vind ik een prachtige auto. In mijn ogen de mooiste hatchback van dit moment. En een Opel straalt tegenwoordig kwaliteit uit. Wordt ook wel bevestigd uit onderzoeken van b.v. de Dekra. Dus voor een definitief oordeel wacht ik nog even op de rijimpressie en een test in de autobladen. Zelf een ritje maken in een OPC zal er wel niet inzitten. Ik verwacht in ieder geval niet dat de dichtstbijzijnde Opel dealer een demo in voorraad krijgt.
Maar om heel eerlijk te zijn; voor dat geld zou ik geen van beide auto's nemen. Met het drukke verkeer, de snelheidsbeperkingen en de torenhoge brandstofprijzen ga ik voor de meest comfortabele en zuinige auto die ook nog eens een caravan kan trekken.

sitechris

Donateur
@Luuk: begin 2013 gaat de GTI er denk ik wel uit. Dus ja.....ik ben stiekem al wel weer met lijstjes maken begonnen. De Megane RS staat iig erop. De Opel Astra OPC niet. Teveel Opel voor teveel geld. Maar de shortlist is overigens vrij lang. Staan ongeveer naar schatting 15 auto's op ;).

MarcoO2

Forumguru
Kom dan maar op met een dsicussietopic Chris! We helpen je wel weer van de regen in de drup! ;)

LT83

Forumguru
Dat wordt maximaal proefritjes maken chris!!!! Dinsdag gaan de zomerbandjes er weer onder dan wil ik zowieso in Duitsland het tellertje weer eens uitrijden ;)

sitechris

Donateur
Nee, mss maak ik maar 1 of 2 proefritten. Sowieso is proefrijden in leuke auto's erg lastig. Vorige keer kon ik zowel in de Megane RS als Giulietta QV niet proefrijden. Ook in de GTI was het lastig om proefrit te maken. Raar maar waar. Ik snap dat ze zulke auto's niet aan iedereen meegeven en ik snap dat niet iedere dealer er eentje heeft staan. Maar als je inruiler een BMW 130i is, dan mag je aannemen dat ze je serieus nemen als je voor een hot hatch gaat shoppen.

LT83

Forumguru
Ja, dat is behoorlijk belachelijk. Of ben je in je Australian met Honkbalpet, Bomberjack en Nike air Max aan komen zetten. En vervolgens met een dikke glimlach gevraagd of je effe een stukkie mocht knallen ;)

Bovenaan Onderaan