Opel Corsa 1.3 cdti ecoflex

Ridley

Forumguru
Wegens wat schade op de lease auto heb ik als lener een Corsa meegekregen. Een korte impressie na 800km in twee dagen: soepel motortje, prima onderstel, heeft mijn mening over Opel wel wat genuanceerd. Gezien het feit dat we deze Corsa wel wat kunnen vergelijken met de Faab Greenline zijn er toch ook wel wat minpunten:
- boven 100km per uur wordt het geluidsniveau vd motor heel erg storend.
- cruisecontrol werkt niet logisch (werkt met een draaischakelaar)
- besturing voelt wat sponzig aan
- interieur oogt goedkoop (hoewel prima materialen gebruikt worden)
- beenruimte achterpassagiers houdt niet over
- kofferruimte

Al met al vind ik het een leuk modelletje, echter wel voor stadsverkeer. In vergelijking met de 3 pitter uit de Greenline vind ik dat ze nog wat werk voor de boeg hebben. Al kan dat laatste ook zitten in isolatie vd motorruimte.

turboturbo

Forumguru
Zijn er nog ingrijpende of merkbare nadelen aan het ecoflex gedeelte van deze wagen?
Draait ie bijv. weinig toeren op 100 en 120 km/u?

Ik vind deze motoren altijd wel erg rumoerig als ik ze hoor rijden. Idd rumoerigen (dus ook van buiten) dan de 1.2TDI van o.a. de Fabia.

Ridley

Forumguru
Nee, ik heb het idee dat hij hogere toeren draait als de TDI motor op die snelheid, vandaar ook het rumoer. Vooral het startstop is een onderdeel van ecoflex. Er zit ook een eco knopje op het dashboard, maar daarmee ging allee. Het startstop houdt daar mee op, andere invloeden heb ik niet kunnen ontdekken.

turboturbo

Forumguru
Klopt, die eco knop is alleen om het stop-start systeem uit te schakelen. Niks geen verminderd / geknepen vermogen o.i.d. (zoals dat bv. bij de VW Lupo wel het geval was)
Bedankt voor je aanvulling.

Bovenaan Onderaan