Opel....

Reizende

Actief lid
Ik heb gisteren even een blokje om gemaakt in de Vectra GTS van m'n broertje. Business Edition, prachtige auto, zwakke motor (1.8). Maar nu komt het, het audio-systeem.. Wat een geweldig geluid (vergeleken met de O2)! Ik heb 2 auto's hiervoor ook een Opel gehad, en daar was het ook al zo goed voor elkaar! Ik geloof dat ze bij Skoda daar maar eens moeten gaan kijken... Dat wou ik nou ff kwijt!

idd, mijn Opel Astra had ook fenomenaal geluid, over al de andere last die ik ermee gehad heb zullen we maar zwijgen....

VEEJAY

Forumguru
Vroeger had mijn zus een astra en daar zat ook vet geluid in, zelfs met de standaard opel radio.

Met mijn recent aangeschafte pioneer vind ik het geluid in mijn O2 stukken beter.

Ik had met een redelijk standaard Opel radio ook nooit klachten in mijn Opel Astra's. Trouwens ook niet met een standaard Skoda Radio in mijn O2.

Wat wel bagger was, was een Peugeot systeem in een 307. Hol, blikkerig en geen vol geluid.

Ik ben geen audiofiel, maar wil wel graag een beetje fatsoenlijk geluid. Niets mis met de Melody in een O2!

wat ook mooi klinkt is de geluidsinstallatie in sommige Alfa Romeo's! mijn vrouw heeft in haar Alfa 8 Bose speakers met een subwoofer...heb er zelf een Pioneer met 4x50 watt ingestopt en dat is echt genieten...hoeft niet eens hard om mooi te zijn
680.gif
en eerlijk is eerlijk ik heb in mijn Skoda ook 8 speakers met een Pioneer cd/radio en ik ben erg tevreden over het geluid...was bang dat het zou tegenvallen...maar het geluid is ok...komt mede door de Pioneer denk ik dan maar
smile.gif

Timothee

Actief lid
Ik wil niet veel zeggen, maar het 7-speaker systeem in mijn vorige Astra (huidige model) was toch écht bagger! Er zat mega veel bass in, redelijke hoge tonen maar geen middentonen...wat je ook deed met de equaliser.

De standaard 8 speakers i.c.m. een JVC radio van 150 euro in mijn O2 vind ik toch écht veel beter klinken. Ik kan in mijn O2 de bass wat minder zetten omdat anders teveel gaat meetrillen maar het geluid in totaliteit klinkt veel beter dan bij de Opel.

Boet

Actief lid
Misschien moeten ze de Opel-stereo op de aandrijfas aansluiten; komt het ding wellicht nog vooruit ook...
smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boet</font><hr />

Misschien moeten ze de Opel-stereo op de aandrijfas aansluiten; komt het ding wellicht nog vooruit ook...
smile.gif

[/ QUOTE ]
Da's een goei
grin.gif

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ErikSpeed</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boet</font><hr />

smile.gif

[/ QUOTE ]

Da's een goei
grin.gif

[/ QUOTE ]

I.d.d,maar jullie mening over dat Opel een goede speaker installatie heeft deel ik echt niet met jullie,heb 2 Astra's gehad van 2002 en 2003 maar euh,die van mijn Golf 4 was echt vele malen beter!

sitechris

Donateur
De cabasse radio in mijn vorige Clio was ook vele malen beter dan het veels te dure sound system in mijn Octi. Ik vind de Octavia in allerlei opzichten een uitstekende auto, maar de audio is echt voor verbetering vatbaar. Zowel qua prijs als qua kwaliteit.

Fabia

† In Memoriam
Maar ik zou dan ook nooit audio installatie af fabriek nemen. Volgens mij zijn er vele kwalitatief beter installaties in de aftersale.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

nadeel daarvan is dat het je dashboard er niet mooier op wordt.

[/ QUOTE ]

vind jij!

Ik heb veel liever een mooi klapscherm of een dubbeldin navi/dvd-speler,dan de orginele dubbeldin navi/radio.

Fabia

† In Memoriam
Liever een wat minder mooi dashboard dan een slecht geluid. Anders hou je alleen je zelf toch voor de gek.

Een mooie Pioneer AVIC-HD1BT staat toch zeker niet mis dacht ik??? Standaard al navigatie doftware voor 23 landen geïnstalleerd en navigeren terwijl je cd's afspeelt en ook nog eens kunnen bellen... Wat wil een mens nog meer?
489.gif
489.gif
489.gif
489.gif

LenK

Forumguru
Nadeel van dat goede geluid is dat er een Opel omheen zit.
Dan toch maar liever wat mindere geluidskwaliteit in een Skoda.
Maar ik ben over mijn O2 geluid best tevreden.
Net zo goed als in het verleden mijn Mazda Xedos, beter dan mijn Seat Toledo en veeeeel beter dan mijn O1.
Kan me niet voorstellen dat Opel beter is, zonder aftermarket producten erbij.

JettaFreak

Actief lid
Speakers van de Octavia zijn best goed. Maar de inbouwrommel is zwaar onder de maat (idd ook soundsystem). Goede aftermarketradio erin en knallen maar.

Groet,

JettaFreak

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Nadeel van dat goede geluid is dat er een Opel omheen zit.
Dan toch maar liever wat mindere geluidskwaliteit in een Skoda.
Maar ik ben over mijn O2 geluid best tevreden.
Net zo goed als in het verleden mijn Mazda Xedos, beter dan mijn Seat Toledo en veeeeel beter dan mijn O1.
Kan me niet voorstellen dat Opel beter is, zonder aftermarket producten erbij.

[/ QUOTE ]

Grappig, een Skoda rijder die een ander automerk afkraakt.
grin.gif

Ik vind de speakers in de Toledo (sedan model) beter klinken. Aan de andere kant is de subwoofer in de kofferbak veel beter hoor en voelbaar in de O2. Maar tis allemaal subjectief dus moeilijk discusseerbaar.

Bovenaan Onderaan