Open en sluiten

Steefke

Nieuw lid
is er een functie om de auto te laten claxonneren bij het openen en sluiten van de portieren
Het gaat om een Columbus model 2018 voor de instelling

Cordoba

Forumguru
Ideale manier om irritatie bij de buren op te wekken. Overdag is het vaak gewoon licht irritant, 's avonds laat of 's morgens vroeg is het gewoon vervelend, en vergis je ook niet in hoe vaak je ongemerkt de knoppen activeert als de sleutels in je zak zitten, normaal merk je dat niet omdat na 30 seconden de auto automatisch weer vergrendeld.

Frup

Forumguru
is er een functie om de auto te laten claxonneren bij het openen en sluiten van de portieren
Het gaat om een Columbus model 2018 voor de instelling
Behalve dat het mij uiterst irritant lijkt, is het volgens mij ook niet toegestaan om te toeteren anders dan om dreigend gevaar af te wenden. Zie artikel 28 van het RVV 1990. Of hier voor België: artikel 33.
Als je mijn buurman zou zijn, zou je er ook niet lang 'plezier' van hebben.

Bakkertje

Forumguru
Bij mij (passat) is het via het menu zelf in te stellen. Overigens zit hier wel een storing in mijn auto. De functie staat uit, maar desondanks doet de auto het af en toe toch..
Wat mij betreft mag die functie gewoon definitief uit..

Maar als ie in Breda woont kan hij gewoon even bij @Antera langs

Canon-Eye

Forumguru
Het is voor de buren (als je die hebt, tenminste) te hopen dat je niet weggaat of thuiskomt op tijdstippen dat er mensen liggen te slapen. En dan denk ik niet alleen aan kinderen en ook niet alleen aan de nachtelijke uren: er zijn ook mensen die overdag moeten slapen omdat ze nachtdienst hebben gehad.

En ik had destijds (eind jaren '80) al zo'n #@$!-hekel aan de piepjes van de centrale vergrendeling op mijn toenmalige Audi 80.
Zóóó blij dat het ook kan met een enkele knipoog van de richtingaanwijzers... Stukken socialer! :jaja:

• Leuk
Waarderingen: Frup

Frup

Forumguru
En ik had destijds (eind jaren '80) al zo'n #@$!-hekel aan de piepjes van de centrale vergrendeling op mijn toenmalige Audi 80.
Zóóó blij dat het ook kan met een enkele knipoog van de richtingaanwijzers... Stukken socialer! :jaja:
Knipogen is sociaal ja. Dan heb jij het tenminste nog over de centrale vergrendeling... @Steefke heeft het over het openen en sluiten van de portieren (wat hij misschien niet zo bedoelt). Moet je voorstellen wat er gebeurt als er vier mensen in/uitstappen. Dat zijn dan 8 toeters. :sterretjes:
Dan maak je geen vrienden.

Bakkertje

Forumguru
Euhm, het is niet zo dat mijn auto voluit toetert als je het inschakeld.

het is een flinke scheet dan een echt claxon geluid en voor omwonenden zal het ook echt niet zo'n drama zijn gok ik zomaar.

Canon-Eye

Forumguru
een zacht toet is meer dan voldoende
Voldoende voor wát dan, in vredesnaam? :sterretjes: Je geeft het trouwens zelf al aan: méér dan voldoende - daar geef ik je gelijk in...
Als je de klik van de sloten hoort en tevens nog over genoeg gezichtsvermogen beschikt om je rijbewijs te mogen houden;), dan heb je in combinatie met het knipperlicht toch ook al méér dan voldoende indicatie om te beseffen dat je auto op slot cq. van slot gaat?

Er is al zoveel onnodige geluidsoverlast, daar hoeven zulke totaal overbodige extra toetertjes - hoe "zacht" dan ook - echt niet bij.
Getuigt m.i. van ietsje teveel manifestatiedrang.

Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
Al lijkt het nog zo'n 'zacht' geluidje, als je dit 's nachts hoort, wanneer er vrijwel geen omgevingsgeluid is, klint het behoorlijk hard. Als je de relatie met de buurt goed wilt houden kun je er beter van af zien. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom je er geluid bij wilt hebben.

Schep

Forumguru
Mijn Cadillac STS had een toetje op het moment dat ie automatisch op slot ging door weg te lopen met de sleutel in je zak. Vreselijk. Gelukkig kon je dat omzeilen door de auto met de AB op slot te drukken.

Overdag in een drukke stad of een lege parkeerplaats is er weinig aan de hand, maar in mijn buurt parkeerde ik altijd tussen de huizen. Als ik hem dan vergat dicht te drukken schaamde ik me kapot. Dat galmde flink door.

Dat kloteding toeterde ook nog 3x als je de sleutel in de auto liet en de bestuurdersdeur dicht deed, onafhankelijk van de stand van andere portieren. Man wat heb ik die functie vervloekt.

Ook een keer meegemaakt dat we 's ochtends vroeg op een camping aan het inpakken gingen, proberen zo stil mogelijk te zijn door deuren niet dicht te slaan en te fluisteren, lag de sleutel in de auto en duwt mijn vriendin de bestuurdersdeur dicht. toet-toet-toet. GRRRRR.

Anyway; doe nou maar gewoon niet. Die 3x dat het wel leuk is weegt niet op tegen de keren dat het (jezelf) irriteert.

Het antwoord op de originele vraag is al gegeven, en het topic is wat ontspoord, maar ik denk ook wel dat dat aangeeft hoe men denkt over het lawaai maken wanneer je je auto opent of sluit.

Bovenaan Onderaan