milanseegers
Forumguru
Hallo allemaal,
Sinds enige tijd komt de naald van mijn temperatuur meter niet meer netjes in het midden, maar blijft op een kwart steken. Odb2 uitlezen liet zien dat de motor niet meer goed op temperatuur kwam en bleef steken rond de 60 graden. Tijd voor een nieuwe thermostaat. Een vrij eenvoudig klusje om zelf te doen.
Nu heb ik een thermostaat besteld met een openingstemperatuur van 88 graden, enkel een ontvangen met 82 graden.
Nu ben ik van plan deze te monteren. Ik lees op diverse plekken dat een lagere opening temperatuur handig kan zijn in de zomer bij hoge motor belasting.
Ik vroeg me af of deze thermostaat geen nadelige gevolgen heeft voor het verbruik. Doordat bijvoorbeeld de computer de 'choke' er ophoud doordat de motor niet exact aan de 90 graden komen.
Ben benieuwd of iemand hier meer van weet en of ervaring mee heeft?
Sinds enige tijd komt de naald van mijn temperatuur meter niet meer netjes in het midden, maar blijft op een kwart steken. Odb2 uitlezen liet zien dat de motor niet meer goed op temperatuur kwam en bleef steken rond de 60 graden. Tijd voor een nieuwe thermostaat. Een vrij eenvoudig klusje om zelf te doen.
Nu heb ik een thermostaat besteld met een openingstemperatuur van 88 graden, enkel een ontvangen met 82 graden.
Nu ben ik van plan deze te monteren. Ik lees op diverse plekken dat een lagere opening temperatuur handig kan zijn in de zomer bij hoge motor belasting.
Ik vroeg me af of deze thermostaat geen nadelige gevolgen heeft voor het verbruik. Doordat bijvoorbeeld de computer de 'choke' er ophoud doordat de motor niet exact aan de 90 graden komen.
Ben benieuwd of iemand hier meer van weet en of ervaring mee heeft?