peterhuppertz
Forumguru
Gisteren was ik bezig met een SDHC-kaartje met 150 albums in mijn Columbus.
Het kan best zijn dat ik daarbij het contact aan had... en dat ook de dagrijverlichting en de climate control aan stond, en ik denk zelfs de spiegelverwarming (die niet meeloopt op het knopje van de achterruit-verwarming, maar zijn eigen bediening heeft).
Ik denk dat het twintig minuten geduurd zal hebben; zeker niet meer dan een half uur.
Daarna was mijn accu plat en moesten we de auto van mijn lief ernaast zetten om de Octaaf te beademen.
Twee vragen:
1. Heeft die Octavia 2 niet een modus waarbij hij na verloop van enige tijd de verbruikers uitzet als het contact aan staat zonder draaiende motor? Zo ja, kan het zijn dat iemand dat (met VDCS of hoe heet dat) heeft uitgezet, en dat het weer aangezet moet worden?
2. Ik heb alweer enige jaren alleen maar diesels gereden, en die hebben wat meer prik aan boord. Is het normaal dat, als je twintig minuten je contact aan hebt (met dagrijverlichting en audio en spiegelverwarming) de accu zo leeg is dat het ding niet meer wil starten? Of betekent dat gewoon dat mijn accu uit z'n lijden verlost moet worden?
Het kan best zijn dat ik daarbij het contact aan had... en dat ook de dagrijverlichting en de climate control aan stond, en ik denk zelfs de spiegelverwarming (die niet meeloopt op het knopje van de achterruit-verwarming, maar zijn eigen bediening heeft).
Ik denk dat het twintig minuten geduurd zal hebben; zeker niet meer dan een half uur.
Daarna was mijn accu plat en moesten we de auto van mijn lief ernaast zetten om de Octaaf te beademen.
Twee vragen:
1. Heeft die Octavia 2 niet een modus waarbij hij na verloop van enige tijd de verbruikers uitzet als het contact aan staat zonder draaiende motor? Zo ja, kan het zijn dat iemand dat (met VDCS of hoe heet dat) heeft uitgezet, en dat het weer aangezet moet worden?
2. Ik heb alweer enige jaren alleen maar diesels gereden, en die hebben wat meer prik aan boord. Is het normaal dat, als je twintig minuten je contact aan hebt (met dagrijverlichting en audio en spiegelverwarming) de accu zo leeg is dat het ding niet meer wil starten? Of betekent dat gewoon dat mijn accu uit z'n lijden verlost moet worden?