Ophanging voor

vincefra

Actief lid
Iets dat me al een tijdje opvalt ...
telkens ik uit een garage stuur en over een borduur rij, dan maakt de vering vooraan een geluid alsof hij door zijn knieen valt ... (iets uit de kom springt) ...
iemand ervaring?
Is dat normaal of is er schade?

bluskabouter

Forumguru
lijkt mij hetzelfde euvel als waar al veel over is geschreven op dit forum.
kijk/ zoek maar een op krakende rubbers, speling in ophanging, draagarmrubbers enz enz.

darkprojectx

Forumguru
Het kan tevens een gebroken veer zijn, even hiernaar kijken/laten kijken lijkt een verstandig optie.
Al is het maar om diagnose te stellen en niet direct te vervangen.

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk een vastgelopen/vastgeroest bovenste veerschotellager, bij draaibewegingen van het stuur volgt dan de veer schoksgewijs.

vincefra

Actief lid
mijn vorige wagen had dit ook (peugeot 407) en dat was toen rubbers (een te goedkope versie van ...).
En verdict zal begin volgende maand komen, dan gaat mijn wagen in onderhoud en kijken ze dit ook eens na ...

vincefra

Actief lid
en we zijn al wat verder ... maar auto nog niet in onderhoud geweest. gevolg is dat nu naast ophanging (die telkens ik naar Links stuur en hoorbare en voelbare "klik" doet. Dus al wat erger dan mijn eerste post) nu ook eens lastig doet op motor. Als die koud staat dan schokt hij hard, en niet specifiek bij optrekken maar bvb. bij rijden aan 50km continu.
Reden van nog geen onderhoud - eerste keer afspraak heeft de wagen er gestaan mar gezien het prachtige weer (ahum) waren er niet genoeg mechaniekers en hebben ze hem dan maar niet aangeraakt ... dus nieuwe afspraak; Die heb ik dan maar nog eens moeten verzetten wegens werkgerelateerde onmogelijkheid om op die dag er te geraken ... en dus nog 2 weken alvorens onderhoud ...

vincefra

Actief lid
wagen reeds 1,5 week in de garage: verdict is binnen ... nog 1 week verwachte herstelwerken.
Motor heeft problemen met de verstuivers (hopelijk dat het dat is) en zijn dat nu één voor één aan het veranderen en testen.
Hiernaast is een kogellager de boosdoener aan de voorste ophanging.
Zetelverwarming is wel al gemaakt (wat een mager troost is).

Bovenaan Onderaan