LenK
Forumguru
Gisteren had ik tijd om de auto weer een goed te vertroetelen.
Er zijn bij de O2 diverse plekken waar het vuil zich aardig ophoopt.
Sommige plekken zijn goed zichtbaar maar andere niet en van tijd tot tijd moet je daar toch aan de bak om problemen (roest?) te voorkomen.
Als je naar de wasstraat gaat met je auto dan zal het meeste hiervan je ontgaan.
- Bak onder de voorruit
- Kieren naast het glas bij de voorruit
- Ruimte bij de scharnieren van de motorkap
- Tussen de voorspatschermen en de wielophanging, vlak bij de motorkapsteunen ****)
- Rand boven de achterklep opening
- Ruimte onder de achterklepgasveren en naar beneden bij de achterlichten
- Achter benzineklepje
Het meeste neem ik mee bij een wasbeurt, maar soms moet de hogedrukspuit er een keer op om het echt schoon te krijgen.
****) door de zwarte kleur van mijn O2 had ik dit nog niet gezien. Wat daar uit kwam kon ik mee kleiën zoveel prut zat er, de afwatering was helemaal geblokkeerd.
Er zijn bij de O2 diverse plekken waar het vuil zich aardig ophoopt.
Sommige plekken zijn goed zichtbaar maar andere niet en van tijd tot tijd moet je daar toch aan de bak om problemen (roest?) te voorkomen.
Als je naar de wasstraat gaat met je auto dan zal het meeste hiervan je ontgaan.
- Bak onder de voorruit
- Kieren naast het glas bij de voorruit
- Ruimte bij de scharnieren van de motorkap
- Tussen de voorspatschermen en de wielophanging, vlak bij de motorkapsteunen ****)
- Rand boven de achterklep opening
- Ruimte onder de achterklepgasveren en naar beneden bij de achterlichten
- Achter benzineklepje
Het meeste neem ik mee bij een wasbeurt, maar soms moet de hogedrukspuit er een keer op om het echt schoon te krijgen.
****) door de zwarte kleur van mijn O2 had ik dit nog niet gezien. Wat daar uit kwam kon ik mee kleiën zoveel prut zat er, de afwatering was helemaal geblokkeerd.