Oplopend toerental bij het schakelen

Maarten59

Nieuw lid
Bij het opschakelen gaat het toerental altijd met ongeveer 100-200 toeren omhoog om daarna normaal terug te zakken. het is een octavia model 1 uit september 2008 met en 1.6 benzine motor voorzien van LPG3. Het fenomeen doet zich zowel op benzine als op gas. De verkoper zegt dit nagevraagd te hebben bij een skoda dealer die verklaarde dat het normaal is bij dit type motoren. Het zou gaan om een BFQ motor.
Wie kent dit onderwerp en klopt het?

Race Eend

Forumguru
veel wagens met electronische gaspedalen (drive by wire) hebben dit, ook de 1.8T etc.

Gasklephuis schoonmaken en opnieuw aanleren wil wel iets helpen. Maar het hoort er wel bij (oa voor milieu etc).

toerental

vervang de beide plastic buizen .dit wil zeggen de carterontluchtings en de buis die naar de gasklep .gaat.

Ik had het zelfde probleem en na dat ik beide vervangen heb is het probleem over. koste mij ongeveer 130 euro bij de dealer
sinds dien loopt hij mooi en is ook zuiniger geworden. Wel even in de begin stand laten zetten.

Christie:super:

Antera

Donateur
bij het terug zetten in basisstand van de gasklep wel eerst de oude waarde's wissen en dan de klep opnieuw inleren

Bovenaan Onderaan