Oplossing krakend dashboard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapisan

Nieuw lid
Ik ben de gelukkige eigenaar van een fabia uit 2001. Ten opzichte van mijn vorige auto (Peu 306) een vooruitgang, alleen....
het dashboard kraakt als de verwarming op "koud" staat. Het geluid komt van achter de middenconsole vandaan.
Als de verwarming aan staat is het kraken voorbij, ik denk dat het geheel dan uitgezet is en niet meer kan bewegen (=kraken)

Als oplossing denk ik eraan om de boel te gaan smeren, zodat het niet meer kraakt. Hoe pak ik dat het beste aan? Vanuit het dashboardkastje?

Zijn er nog andere oplossingen?

Jpoers

Lid
Dit kraken is helaas een algemeen probleem van de fabia, heb dit ook helaas gehad.
Heeft alleen niks met smeren te maken. Een steun in het midden van het dashboard aan de raamzijde blijkt niet helemaal goed te zijn. Deze is bij mij nog onder garantie vervangen, een behoorlijk karwei is me verteld.

Probeer ook tijdens het rijden rustig te duwen op het vlakje tussen de twee ventilatierooster, waarschijnlijk is het gelijk een stuk stiller.

Is als het goed is ook een draadje over te vinden, kan hm alleen nog niet helemaal vinden.

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=1204&highlight=dashboard+kraken is van de octiII, moet er ook nog eentje van de fab zijn.

De monteur in mijn garage heeft het probleem opgelost door via het dashboardkastje toegang te krigen tot het dashboard. Hij heeft isolatiemateriaal aangebracht tussen de steun en de bovenkant van het dashboard. Nooit meer last gehad van gekraak en een uurtje werk!

Jpoers

Lid
jahoor 6 maanden bovag garantie geldt voor praktisch alles!
Gewoon langs gaan, waarom heb je anders garantie :)

LeJo

Lid
5minuutjes werkt...
rooster in het midden verwijderen en isolatie tussen steun en het dashbord steken, rooster terugsteken en je auto stopt met kraken...
Dus ik raad aan om bij de wagen te blijven als dit gemaakt wordt, dan kunnen ze u niet teveel aanrekenen voor werkuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan