Opmerkelijke TMC-codes

hemi24

Forumguru
Vandaag kwam er een pictogram in het beeldscherm van mijn Columbus, welke ik nog niet eerder had gezien: een P in een vierkant kader met een streep erdoor.
Bijgaand bericht was dat er nog enkelle parkeerplaatsen beschikbaar waren op het Waterlooplein...

Bijgevoegd de foto's.

Ik heb dit pictogram ook niet in de handleiding terug kunnen vinden. Zijn er wellicht nog meer verrassingen?

[moderatorbreak]Heb de titel van dit draadje maar aangepast...[/moderatorbreak]

Bijlagen

• 091124_01.jpg
    091124_01.jpg
    23,3 KB · Weergaven: 89
  • 091124_02.jpg
    091124_02.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 83

Constant

Erelid
Je gelooft het niet, maar er schijnt ook nog een code in te zitten die je waarschuwt voor stierengevechten.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]
Het is schijnbaar toch moeilijk om ontopic te blijven. In een topic dat is gestart gisteren om 21:25u werden 3 van de 9 berichten met offtopic geklets gevuld. Weg ermee!
[/MODERATORBREAK]

Ralph

Lid
Ik ben benieuw hoe jullie de TMC hebben ingesteld. Ik heb hem op automatisch staan. Is dat handig? Of moet ik hem vast zetten op een bepaalde zender. Ik wil voornamelijk de flitsers en filemeldingen ontvangen....

MarcoO2

Forumguru
Ik heb ;m ook op automatisch. Mijn ervaring is dat ik dan de meest accurate meldingen krijg, en heb nog nooit iets anders dan file, wegwerkzaamheden en flitsers gehad.

Constant

Erelid
Ik heb begrepen dat de NOS geen flitsmeldingen geeft, dat schijnen alleen de commerciëlen te doen. Ik werd trouwens afgelopen weekend wel door TomTom gewaarschuwd voor een mobiele flitser, niet door TMC (ja, ik rijd met twee systemen).

Constant

Erelid
De file info van het concurrerende merk is superieur aan TMC. Bovendien is de navigatieberekening mijn inziens ook beter. Eigenlijk zou ik dat inbouwgeval eruit moeten slopen en verkopen, maar er hangt nog een carkit aanvast.

LenK

Forumguru
Maar wie zend dat uit? De beheerder van de garage, in samenwerking met een TMC-aanbieder?
Was het plaatsgebonden informatie? Zo ja, kan dat dan met TMC? TMC is toch gewoon een datastream die met het radiosignaal van de gekozen zender mee komt.

Constant

Erelid
Er waren wel proeven aangekondigd om parkeerinfo door te geven aan navigatiesystemen, misschien was het een test.

Bovenaan Onderaan