Opnieuw even voorstellen en nieuwe Octavia.

mmarechal

Actief lid
Hallo Allemaal,

na lange tijd ben ik weer terug op het Skodaforum. Ik ben niet afwezig geweest omdat ik een ander merk ben gaan rijden (al maakt dat natuurlijk niet uit) o.i.d., maar simpelweg te druk en dergelijke. Door de lange afwezigheid misschien wel weer eens goed om mij opnieuw voor te stellen.

Ik, Martijn Marechal, ben getrouwd, 37 jaar, woonachtig in de regio Utrecht en vader van twee prachtige kinderen, een zoon, 5 en een dochter van 8 jaar). Ik werk als IT Consultant voor een IT bedrijf in Zoetermeer. Vanuit deze functie heb ik de beschikking over een leaseauto, waarin de keuze gelukkig vrij is :jaja: (wel natuurlijk rekening houdend met een bepaald budget).

Bij mijn vorige werkgever ben ik mijn eerste Skoda gaan rijden, tot volle tevredenheid (een Octavia II Combi 1.9TDI pre facelift). Dit was, ik meen in 2008. In april 2010 ben ik overgestapt naar mijn huidige werkgever en heb opnieuw gekozen voor een Octavia II (inmiddels de facelift variant). Dit maal echter met de 1.2 TSI motor, al weer standaard iets completer in het businessline pakket, maar waar in het begin helaas de nodige kinderziekten in zaten. Toch uiteindelijk tot volle tevredenheid ruim 160000km hiermee gereden. Lease contract was inmiddels afgelopen en er moest dus een nieuwe auto komen. Ditmaal mijn best gedaan om eens voor ander merk te gaan (om in elk geval voor de komende vier jaar een afgewogen keuze te maken), maar eind vorig jaar (afgelopen december) is mijn nieuwe Octavia III besteld, dus toch weer een Octavia. Ik heb nog even getwijfeld over een Volvo V40 (in de lease is deze erg gunstig) maar door het gebrek aan (of bijna het ontbreken van) de bagageruimte, is deze toch afgevallen. Zelfs mijn kinderen riepen bij het kiezen tussen deze twee; 'we kiezen de Skoda want die is ruimer'. Tja, als zelfs de kinderen dit al opvalt.... :pieker:

De exacte keuze is geworden:
Octavia III Combi Ambition Business line, 1.6TDI