Opnieuw even voorstellen en nieuwe Octavia.

mmarechal

Actief lid
Hallo Allemaal,

na lange tijd ben ik weer terug op het Skodaforum. Ik ben niet afwezig geweest omdat ik een ander merk ben gaan rijden (al maakt dat natuurlijk niet uit) o.i.d., maar simpelweg te druk en dergelijke. Door de lange afwezigheid misschien wel weer eens goed om mij opnieuw voor te stellen.

Ik, Martijn Marechal, ben getrouwd, 37 jaar, woonachtig in de regio Utrecht en vader van twee prachtige kinderen, een zoon, 5 en een dochter van 8 jaar). Ik werk als IT Consultant voor een IT bedrijf in Zoetermeer. Vanuit deze functie heb ik de beschikking over een leaseauto, waarin de keuze gelukkig vrij is :jaja: (wel natuurlijk rekening houdend met een bepaald budget).

Bij mijn vorige werkgever ben ik mijn eerste Skoda gaan rijden, tot volle tevredenheid (een Octavia II Combi 1.9TDI pre facelift). Dit was, ik meen in 2008. In april 2010 ben ik overgestapt naar mijn huidige werkgever en heb opnieuw gekozen voor een Octavia II (inmiddels de facelift variant). Dit maal echter met de 1.2 TSI motor, al weer standaard iets completer in het businessline pakket, maar waar in het begin helaas de nodige kinderziekten in zaten. Toch uiteindelijk tot volle tevredenheid ruim 160000km hiermee gereden. Lease contract was inmiddels afgelopen en er moest dus een nieuwe auto komen. Ditmaal mijn best gedaan om eens voor ander merk te gaan (om in elk geval voor de komende vier jaar een afgewogen keuze te maken), maar eind vorig jaar (afgelopen december) is mijn nieuwe Octavia III besteld, dus toch weer een Octavia. Ik heb nog even getwijfeld over een Volvo V40 (in de lease is deze erg gunstig) maar door het gebrek aan (of bijna het ontbreken van) de bagageruimte, is deze toch afgevallen. Zelfs mijn kinderen riepen bij het kiezen tussen deze twee; 'we kiezen de Skoda want die is ruimer'. Tja, als zelfs de kinderen dit al opvalt.... :pieker:

De exacte keuze is geworden:
Octavia III Combi Ambition Business line, 1.6TDI
kleur: capuccino beige
Opties: Sunset, Maxidot kleurendisplay en elektrisch te openen en te sluiten achterklep.
(Opnieuw is de Octavia met het Businessline pakket standaard al weer completer dan twee voorgangers)

Voor de aflevering werd in eerste instantie vermeld door de dealer, medio half maart. Maar wat schetste mijn verbazing, vorige week donderdag werd ik gebeld dat 'mijn Octavia' al bij de dealer binnen was... :tegek:. Afspraak was gemaakt voor de aflevering afgelopen woensdag. Na de laatste uurtjes afgeteld te hebben, afgelopen woensdag, was het dus zover. 'Hij stond te wachten' onder een doek en werd officieel onthult.. :jaja:. Na een uitgebreide, keurige uitleg over alle "toetsers en bellen" met een grote lach op mijn gezicht weggereden. De eerste paar honderd kilometer zitten er inmiddels op en ik moet zeggen: WAT EEN FIJN AUTO! Opvallend is overigens dat het tonen van de kleine "simply clever" oplossingen, als een ijskrabber in de tankdop, het prullenbakje en het 'balkje' tegen het schuiven van losse doosjes in de kofferbak, voor een hoop verbaasde blikken zorgt, leuk om te zien.

Afgelopen dagen wel de nodige berichten eens doorgelezen hier op het forum en leuk om te zien dat de toon op het forum in al die tijd niet gewijzigd is, prettig om hier weer terug te zijn!

Skodahunk

Nieuw lid
Welkom Martijn,

Mooie wagen(ik rij dezelfde uitvoering in het zwart en 17"lm) en ik kan je melden dat het een zeer comfortabele auto is zeker op de lange afstand.
Snelle levering ook!

Gr. ET

WillemJan

Forumguru
Hoi Martijn,

Wat een leuke voorstelling. En een mooie auto. Hoe bevalt de kleur? Vrijdag 21/2 mag ik mijn auto (O3 HB) in dezelfde kleur op gaan halen.
Natuurlijk vele veilige kilometers in deze 'klassebak'.

Groetjes... Willem-Jan

Patrick1979

Nieuw lid
Heb sinds een week ook deze uitvoering. Alleen gekozen voor de kleur topaz Brown metallic. Geweldige auto, uitvoering en kleur. Wat een top auto!!

Octavia Simply Clever

Senior Member
Hoi Martijn,

Welkom terug op het Skoda Forum, je winterbanden doen het nog steeds keurig onder onze auto.
Greetzzzz Octavia Simply Clever.

Succes met je nieuwe OIII

mmarechal

Actief lid
Wat een opnieuw warm welkom, bedankt allemaal! Zie overigens wel dat ik nu nog even mijn profielfoto aan moet passen en zal trachten binnenkort nog even wat foto's te plaatsen.

@WillemJan, de kleur bevalt mij uitstekend en inmiddels zitten de eerste 700km erop en nog geen minpuntjes kunnen ontdekken (behalve de al bekende, de wat kleinere brandstoftank, maar is ook geen groot probleem voor mij).

Bovenaan Onderaan