Opstart (probleem?)

Error1753

Actief lid
Beste formleden,

Ik heb een probleem met mijn pas aangeschafte octavia 2 Fl 1.2 tsi DSG

Probleem 1 : mijn sleutel op de afstand bediening zit redelijk los (anderen mensen met het zelfde probleem?)

Probleem2 : als ik mijn auto start slaat hij aan en lijkt het net alsof de start motor doorgaat (het enigste geluid waarmee ik het kan vergelijken) is dit een DSG iets ?? Ben totaal niet bekend met een automaat opstart geluiden.

Alle antwoorden vind ik al super!!

Alvast bedankt.

ertromp

Forumguru
De baard van de sleutel heeft inderdaad ook bij mij iets speling maar ervaar ik niet als "los" zitten.

Dat 2e "probleem" herken ik niet. Heb zelf een 1.4 TSI met DSG maar na starten is het gelijk af met de startmotor en geen bijgeluiden.

Falcon

Donateur
@Error1753 Zou je misschien even een geluidfragment/filmpje kunnen maken van beide problemen en posten hier? tinypic en tinyvideo kan je dit uploaden en daarna hier posten.

Error1753

Actief lid
@Error1753 Zou je misschien even een geluidfragment/filmpje kunnen maken van beide problemen en posten hier? tinypic en tinyvideo kan je dit uploaden en daarna hier posten.
Ik zal een opnamen maken als mijn vrouw thuis is met de auto , het geluid is trouwens niet altijd , als je op een helling staat komt het 9 van de 10 keer

Bovenaan Onderaan