Optie voor 230V en 2x USB in Configurator tool

Phoenix2149

Senior Member
Nog even door duimen ;)

Alles loopt nog steeds. Wagenparkbeheerder heeft het uitstaan bij de leasemaatschappij (ALD). ALD is er mee bezig. Alleen de fabriek kan nog roet in het eten gooien als mijn order naar definitief is gezet (niet meer te wijzigen). Moet nu elk moment duidelijk worden......

Maar wederom tegen een typisch Skoda (Configurator) dingetje aangelopen :banghead:. De Style Business heeft standaard LED kolampen en TOP LED achterlichten (LED Achterlichten luxe variant).

Op de Octavia Ambition uitvoering kun je LED koplampen bestellen (970 euro), maar dan moet je er verplicht Voetenverlichting (20 euro) en TOP LED achterlichten (140 euro) bij bestellen.

Op de Octavia Ambition Business uitvoering moet je de LED Koplampen verplicht combineren met alleen de Voetenverlichting. Nergens is er de optie om de TOP LED achterlichten te selecteren (als losse optie). Uiteraard nagevraagd: het blijkt onmogelijk te zijn om TOP LED achterlichten te configureren/bestellen op een Ambition Business uitvoering.
Waanzin ten top, op de Clever uitvoering zitten ze notabene standaard op, zonder de LED Koplampen......
Logica is soms ver te zoeken.

Ik baal ook als een beetje. Toen ik bestelde kon USB+230v achter enkel met stoelverwarming achter. Nu kan het ineens los van elkaar. Als dat toen kon had ik wat zaken achterwegen gelaten voor de USB en 230.

EdK

Forumguru
Maar goed als je echt een 230V aansluiting in je wagen nodig hebt dan is het nu toch nog steeds mogelijk !!?
Men nemen een schupa wcd inb wat vmvl 3x1,5mm² kabel en een omvormer.
En in no time bouw je dat zelf ook in en waarschijnlijk nog stukken goedkoper.
En USB is ook genoeg inbouw gebeuren van te verkrijgen, hier in NL maar ook bij de chinees Ali

Phoenix2149

Senior Member
230 is niet van belang, maar moet nog steeds als je USB achter wil.

Al dat gesleutel aan de auto gaat mijn werkgever/lease bedrijf niet al te leuk vinden denk ik.

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Logica is soms ver te zoeken.

Ik baal ook als een beetje. Toen ik bestelde kon USB+230v achter enkel met stoelverwarming achter. Nu kan het ineens los van elkaar. Als dat toen kon had ik wat zaken achterwegen gelaten voor de USB en 230.

Ik had het ook los besteld, in september. Het was niet mogelijk en ik heb het dus moeten laten vallen. Let op: in de Skoda Configurator tool is het los te bestellen. Pas als de dealer het invoert in de besteltool, dan komen de restricties naar boven.

B.Stuurder

Forumguru
Is het knopje bij het stuur defect? Is specifiek de zekering van de richtingaanwijzer kapot? Is het puur cosmetica op/aan de auto, maar praktisch onbruikbaar?
waarom geen automatische richtingaanwijzers bij het verdraaien van het stuur en dan evt snelheidsafhankelijk. Hoef je niks te doen.

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik heb het los besteld, in augustus. De dealer kon het gewoon aanvinken in de besteltool en het staat op mijn overeenkomst die ik heb getekend (als particulier, dus er zit niemand tussen). Ik ga er dus gewoon vanuit dat het er netjes op zit.

Bekijk media item 4976

Dat verbaasd mij zeer, ben dan zeer benieuwd wat je zult gaan krijgen. Bij mij was het dus echt niet mogelijk. Als je in de prijslijst (1 september 2018) kijkt dan staat er het volgende:

-230V aansluiting ->Verplicht met 2 USB aansluitingen
-2 USB aansluitingen -> Verplicht met 230V aansluiting en Stoelverwarming op de achterbank
-Stoelverwarming op de achterbank -> Verplicht met Adaptive Cruise Assistant, 2 USB aansluitingen, Speedlimiter voor CC en Verwarmd Stuurwiel.

Als ik dus 230V en USB wil, dan zou mij dat dan 1320 euro gaan kosten......

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Je gaat het zien. De prijsllijst van 1 augustus 2018 was op dit punt identiek, maar inderdaad zullen we het zeker weten als jouw O3 wordt geleverd :thumbsup:

EdK

Forumguru

EdK

Forumguru
@EdK klopt wel wat je zegt. maar toch handig dat het er gewoon af fabriek in zit als je de auto besteld.
Uiteraard is dat prettiger vanaf fabriek, maar het is vrij simpel achteraf zelf in te bouwen, en als je een beetje handig bent en de juiste tools dan ook nog netjes

Phoenix2149

Senior Member
Thanks @RichTrip

@EdK true en ben ook wel handig dat is het niet. Maar het is een lease bak en (te) veel geweizig aan de auto gaat de maatschappij niet leuk vinden.

Vandaar dat ik liever voor de optie zou zijn gegaan.

Afijn, gezien ze een dummy sigaretten aansteker in het 12v stekkertje hebben gedaan kan daar een USB ding in.

Een dummy sigaretten aansteker wie verzint dat... maak dan een klepje of zo..:banghead:

Bovenaan Onderaan