Optiecodes op de identificatie sticker.

Cordoba

Forumguru
Ik was eigenlijk aan het naspeuren wat mijn auto wel en niet standaard heeft, en ben begonnen met de identificatiesticker eens onder de loep te nemen.

Een aantal codes zoals de motorcode, versnellingsbakcode, lakcode en onderhoudsintervalcode die heb ik wel, maar er staan nog heel wat codes op waarvan ik de betekenis niet kan achterhalen. Ik heb ooit een lijstje gezien met al die codes, zodat je kunt zien waar elke code voor staat.

Kan iemand mij helpen met een lijstje met optiecodes, of een link naar een site waar ze te vinden zijn (of natuurlijk waar ze hier op het forum eventueel staan).

Alvast bedankt voor de hulp.

Grrz. Gert

turboturbo

Forumguru
Je hebt dacht ik ook een site, waar je je VIN code kan invoeren, en dan krijg je ook de hele trits te zien. Kost wel wat itt bovengenoemde optie.

Cordoba

Forumguru
Ik heb gewoon de sticker uit het boekje gepakt, en alle optiecodes die er op voorkomen opgezocht. Een paar keer een foutje gemaakt, doordat het lettertype op de sticher niet altijd even duidelijk is. Een Q en een 0 zijn soms nauwelijks van elkaar te onderscheiden: door zo'n foutje leek het alsof ik zowel een 90A als een 100A dynamo had, na heel goed kijken, en kijken wat mogelijke alternatieven voor de afgelezen code zijn, bleek ik uiteindelijk alleen een 90A dynamo te hebben. Op zich soms wel verrassende zaken in zo'n optielijst, zo blijkt mijn auto de optie 'Creation' te hebben, waarbij ik niet weet of de code alleen staat voor het typeplaatje op de voorschermen of ook voor de bijbehorende opties.

turboturbo

Forumguru
zo blijkt mijn auto de optie 'Creation' te hebben,
Haha, leuke optie is dat he? Mijn Fabia is ook gristen :D

Nee, ik denk dat het een naam is van het uitrusting pakket. Zo zie ik ook heel veel 'Comfort' en 'Elegance' plaatjes op de zijschermen bij andere Fabia's.

Volgens mij is de 'Elegance' anno nu nog steeds een gevoerde naam voor een (bijna?) full option pakket voor nieuwe Skoda's...

ArjanGr

Senior Member
http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Deze link werkt echt super. Vul je optiecodes in gescheiden met een ; en je krijgt gelijk de hele lijst te zien.
Leuk om er zo achter te komen wat je eigenlijk voor een auto hebt.

Weet iemand wat dit betekend in het nederlands: 7AA = Electronic vehicle immobilization device? Is dit ESP misschien? Dacht namelijk dat er alleen ABS op zat.

EDIT: Ooh google geeft al antwoord. Dit is de slotdecoder tegen diefstal van de auto. (juiste sleutel bij juist slot)

Cordoba

Forumguru
volgens mij de startblokkering: als je een (passende) sleutel gebruikt, die niet is ingeleerd om te starten, ziet ie geen goedgekeurde chip in de sleutel, en sluit na 2 seconden de brandstoftoevoer.

Opvallend overigens dat ook zaken als het type stoelen, en de wieldoppen, bandenmaat in de code zjn aangegeven.

ESP is Electronic Stabilization program, daar is behoorlijk wat extra elektronica voor nodig, al gebruikt het systeem wel de info van de ABS sensoren.

(edit: even de toevoeging van het inleren erbij gezet, was bij het typen weggevallen, maar is wel essentieel)

Joske

Forumguru
volgens mij de startblokkering: als je een (passende) sleutel gebruikt om te starten, ziet ie geen goedgekeurde chip in de sleutel, en sluit na 2 seconden de brandstoftoevoer.

Opvallend overigens dat ook zaken als het type stoelen, en de wieldoppen, bandenmaat in de code zjn aangegeven.

ESP is Electronic Stabilization program, daar is behoorlijk wat extra elektronica voor nodig, al gebruikt het systeem wel de info van de ABS sensoren.

Inderdaad, is in het Nederlandstalige boekje te vinden als zijnde: startonderbreker

En Google leert ons:
Een startonderbreker is een elektronisch beveiligingssysteem dat het inbrekersgilde ervan moet weerhouden er met uw auto er vandoor te gaan. Een SCM/TNO goedgekeurde startonderbreker zorgt ervoor dat het elektrische systeem van uw auto automatisch op tenminste twee plaatsen wordt onderbroken nadat U de motor heeft uitgezet. Dit onderbreken gebeurt binnen een minuut.
Wilt U weer met de auto rijden kan dit alleen wanneer U de blokkering opheft. Afhankelijk van het systeem kan dit bijvoorbeeld met een codesleutel, een afstandsbediening of een pincode. De kracht van de startonderbreker ligt vooral in het feit, dat deze automatisch wordt ingeschakeld. U kunt het dus niet vergeten.

Bovenaan Onderaan