Optielijst obv chassisnummer

Is het mogelijk om obv chassisnummer een soort van optielijst van mijn voertuig op te vragen? Op internet kom ik op allemaal websites uit waarbij je moet betalen voor een rapport, maar dat vertrouw ik niet zo helemaal. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Thijs4motion

Forumguru
Heb je niet toevallig de sticker in het onderhoudsboekje zitten,
dan hoef je alleen de optiecodes op te zoeken.
en volgens mij, niet zeker, zit deze sticker ook in de bak bij je reservewiel

om wat voor auto gaat het ?

Ah, kijk. Bedankt. Dan ga ik dat nakijken. Het is een Skoda Octavia Combi uit 2018. Ik heb hem vorige week als occasion gekocht.

Top, dat heb ik meteen even bij Skoda neergelegd. Heb hem namelijk niet bij een Skoda dealer gekocht. Bedankt voor de hulp.

Tees

Donateur
Kan je ook meteen de onderhoudshistorie opvragen, die zal je dan vast ook niet op papier hebben? Soms doen ze daar moeilijk over, omdat ze denken dat een auto privacy heeft, maar dat is natuurlijk totale onzin.

leon-cupra

Forumguru
Bij Porsche mochten ze de onderhoudshistoriek niet meer geven, enkel aan de eigenaar. Omwille van privacy :banghead:
Optielijst moest ook aangevraagd worden maar in de garage konden ze hem raadplegen maar doorgeven van de lijst was betalend.

Bij BMW deze ook vroeger nog eens de onderhoudshistoriek opgevraagd. Telefonisch opvragen was geen probleem, maar op papier ook nooit ontvangen. Bij bmw kan je wel online de optielijst verkrijgen. Volgens mij het enigste merk die dit doet.

Als je een behulpzame medewerker hebt bij Skoda zal je dit wss wel krijgen. Ze kunnen daar gemakkelijk aan via hun database.

ertromp

Forumguru
Bij bmw kan je wel online de optielijst verkrijgen. Volgens mij het enigste merk die dit doet.
Zie mijn eerdere post. Op Erwin Skoda kun je online (tegen betaling) de optielijst van je Skoda zien. Er bestaan ook Erwin portalen voor Seat en Volkswagen en Audi die deze inzage bieden op basis van je VIN

leon-cupra

Forumguru
@ertromp ik dacht ooit gelezen te hebben dat het via BMW zelf was dat je online de optielijst kon opvragen , daarmee ook mijn reactie van “als enigste” maar net nog even opgezocht , is dus ook via bepaalde sites gelijk jij doorgeeft.

ertromp

Forumguru
Maar die Erwin Skoda is Skoda zelf....
Het is het portal van Skoda voor bijvoorbeeld merkonafhankelijke garages waar ze reparatie en onderhoudsmanuals kunnen inzien maar ook onderhoud kunnen registreren.

Inmiddels Skoda benaderd en de reactie gekregen dat zij geen optielijst kunnen geven op basis van een chassisnummer. Krijg ik bij Erwin dan specifiek te zien welke opties de eerste eigenaar voor het voertuig gekozen heeft, of welke opties er beschikbaar zijn voor dit model (en dus de directe broers en zussen van mijn auto)?

svda

Actief lid
Voorin je boekje moet een sticker staan met alle optiecodes. Je hebt sites waar je die in kan voeren en alles kan zien. Althans dit was wel mogelijk met mijn Golf8 uit 2021 en Vw Tiguan 2022 van mijn ouders.

ertromp

Forumguru
Inmiddels Skoda benaderd en de reactie gekregen dat zij geen optielijst kunnen geven op basis van een chassisnummer. Krijg ik bij Erwin dan specifiek te zien welke opties de eerste eigenaar voor het voertuig gekozen heeft, of welke opties er beschikbaar zijn voor dit model (en dus de directe broers en zussen van mijn auto)?
Je krijgt uit Erwin een zogenaamde voertuigspecifieke lijst van je eigen auto. Dit gaat op basis van het VIN nummer

Cordoba

Forumguru
Voorin je boekje moet een sticker staan met alle optiecodes. Je hebt sites waar je die in kan voeren en alles kan zien. Althans dit was wel mogelijk met mijn Golf8 uit 2021 en Vw Tiguan 2022 van mijn ouders.
Is dan dan het verschil tussen VW en Skoda, waar die sticker al jaren niet meer in het boekje of de kofferbak wordt geplakt?

Oké, top. Dan wordt het Erwin. De sticker zit in elk geval niet in / op het boekje. De enige sticker achterin is onder de plank naar het reservewiel (zie foto bijgevoegd), maar volgens een decoder online, zijn dat geen bruikbare codes.

Bijlagen

• 0B348769-2408-4B36-9EAD-F2AF773F6720.jpeg
    0B348769-2408-4B36-9EAD-F2AF773F6720.jpeg
    573,1 KB · Weergaven: 35
Bovenaan Onderaan