Optielijst vastgelegd ?

Hallo allemaal,

Nog niet zolang geleden heb ik m'n O2 RS combi uit 2006 gekocht. Ontzettend fijne auto waar ik vooralsnog erg tevreden over ben. Echter, weet iemand of je ergens kunt opvragen met welke opties de auto precies is afgeleverd ? Sommige zaken spreken voor zich, zoals schuifkanteldak enzo, maar zaken als, ik-noem-maar-wat, HillHold bijvoorbeeld zie je niet ? Ik heb het bandenspanningsknopje/lampje, maar wat is er nog meer wat ik niet 1-2-3 kan zien ?

Ik ben heel erg benieuwd, wieweet is zoiets bij de dealer opvraagbaar ?

Sowieso goede tip, wist niet dat die oude brochures nog ergens te vinden waren, maar helaas houdt het bij 1998 zo'n beetje op.

Ook is het niet echt wat ik bedoelde, namelijk: welke mogelijkheden op de optielijst zijn daadwerkelijk op mijn auto aangebracht ? Ik kan mij voorstellen dat er bij aflevering van de auto wel ergens wordt vastgelegd wat er precies allemaal op-en-aan de auto zit.

yup

Lid
Achterin de kofferbak heb je een sticker met optiecodes, neem een foto ervan, of noteer ze allemaal en daarna kan je bij de volgende site alles "decoderen":

http://igorweb.org/equidec/

Codes voer je als volgt in: 1k0;5zo;5za;9r0 etc. (codes zijn uit lucht gegrepen) codes scheid je dus met de " ; " teken.

Zo heb ik ook veel "verborgen" opties ontdekt. Je ziet ook dat veel dingen eigenlijk in de basis niet standaard zijn.

Dit vind ik bijv. een grappige:

6Y0 = Without cruise control warning system

Als jij (rsinair) je CC aanzet, heb je dan een groen lampje aan op het dash? Ik niet. Als jij dat wel hebt en deze optie hierboven heb je niet in de lijst weten we zowiezo waarvoor die optie dus dient. Wel raar dat VW's het wel hebben, en Skoda dan weer niet.

Top !

Ik ga dat zeker eens proberen...:)

...straks ff kijken of ik die sticker kan vinden en inderdaad bij mijn CC aan of uit is er ook geen indicatie op het dashboard te zien.

Bedankt!

yup

Lid
Sticker zit waarschijnlijk ergens bij het reservewiel op het houten schot tussen reservewiel en bagage. Als je dat houten bodem optilt (waardoor je bij je reservewiel kan) zie je hem zo voor je neus zitten.

Thanks, was net al ff naar buiten gelopen, maar zag 'm idd niet zitten op het eerste gezicht. Geloof het voor vanavond wel ff met die regen, morgen bij daglicht nog ff een kijkje nemen : )

...:grin:... mijn dank is bijzonder groot... net als m'n nieuwsgierigheid, dus ik ga nog ff naar buiten...

Kijk, dat was dus precies wat ik zocht !

En ik blijk dus het complete alarmsysteem te hebben :super:

Het roept ook wat vraagjes op:
  • L58 = Suspension range 58 installation control only, no requirement forecast
  • 1NL = Covers for alloy wheels (of zijn dit de dopjes over de wielbouten ? - google)
  • G07 = Front shock absorption
Iemand een idee wat ik mij hierbij moet voorstellen ?

Heb zo'n beetje alles verder, behalve CC-warning, geen trekhaak, geen stoelverwarming, navigatie, geen cargo-area en cd-wisselaar... Prima dus...:laugh:

hemi24

Forumguru
Als je dergelijke velgen hebt Skoda-UK-Octavia-16-Vega-Alloy-Wheel.jpg is "1NL" waarschijnlijk het afdekkapje in het midden vóór de wielbouten
moz-screenshot-3.png

Om één of andere reden kan ik nog steeds geen ingevoegde fotootjes zien, maar ik heb 18" Zenith velgen, dus niet de Vega´s. Bij intypen op Google, zie ik wel dopjes-setjes o.a. voorbij komen.

Ik zie op de optielijst ook niets staan over de bandenspannings sensor, terwijl het knopje er wel zit en het lampje bij inschakelen van het contact ook even aan gaat. Of valt dit wellicht onder de noemer: "stoelen worden niet genoemd, maar zitten er ook in" ? In de gebruiksaanwijzing krijg ik nl wel de indruk dat het een optie is (sterretje).

hemi24

Forumguru
mijn fout, staat inderdaad gewoon in je handtekening...

L58 is sportonderstel voor voorwielaangedreven voertuigen dacht ik?

cvegreen

Forumguru
wel leuk dat je dit allemaal kan opzoeken wat je allemaal in je tweede handse auto hebt zitten van optie's (die kleine optie's dan he )

...dat sportonderstel, ik zou het niet weten ? ...maar idd leuk om te zien wat er allemaal in de wagen verborgen zit : )

yup

Lid
rsinair:

Ik heb die front shock absorption ook. Zou bij god niet weten wat het is, misschien de schuim achter de bumper ofzo? Zodat die klappen beter absorbeert ofzo? Misschien anders per land ik weet het niet.

Die cover for allow wheels heb ik ook (ik heb 15 inch standaard alumunium velgen eronder). Vergeet niet dat dit een vertaling is, ik vermoed dat het weleens die wielbouten kunnen zijn of die afdekkapjes. Lijkt me sterk dat het wat anders kan zijn.

Die suspension range is bij mij 14. Ik denk dat het gewoon de rijhoogte ofzo is, ik heb een 2.0 TDi DSG 140 pk met standaard onderstel.

Bandenspanning snap ik ook niet, ABS word wel als optie genoemd (is dat niet standaard??) maar die bandenspanning niet. Vreemd is dat. Toch staat het niet in de kofferbak. Ook disc brakes rear is een optie volgens dat lijstje. Ik heb volgens mij nog nooit een Octavia 2 gezien met trommels achter (O1 heb je dat wel). Dus de logica van het lijst ontgaat mij ook.

Idd kan het vanalles zijn die front shock absorption. Suspension range is dus anders in jouw geval. Wat ik mij bedacht is dat items met een sterretje in de gebruiksaanwijzing afhankelijk van de uitvoering al of niet op de auto kunnen zitten. Dus het kan zijn dat de 'luxe' uitvoering het niet als optie heeft, maar standaard, terwijl je het bij een instapuitvoering extra moet bestellen ? ABS staat er bij mij nl ook niet tussen. Wel staat bij mij de code 2UC onderaan, wat 'sports version' inhoudt. Wellicht dekt dit qua opties meteen een aantal zaken standaard af, zoals bijv ABS ?

Hoe dan ook wel leuk om alles eens op een rijtje te zien.

yup

Lid
Misschien heb je in het buitenland een Octavia 1.4i 16v (zonder turbo dus) als optie. Bijv. in Tsjechie, als super cheap edition. En dan geloof ik wel dat ABS, electrische ramen achter, en schijfremmen achter optie zijn. Dat zou het een en ander verklaren.

Bovenaan Onderaan